زالو درمانی عنوان مقاله می باشد. این مقاله به شما کمک می کند با دلیل استفاده از زالو، روش کار و موارد استفاده از زالو در سیستم درمان آشنا شوید.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری ارائه می گردد. در راستای این مقاله مطالعه مقالات پرستاری طب سنتی، طب سنتی ایرانی و انواع روش های درمانی طب سنتی و داروهای گیاهی چیست را به شما پیشنهاد می کنیم.

از زمان مصر باستان، برای درمان ناهنجاری های سیستم عصبی، مشکلات دندانپزشکی، بیماری های پوستی و عفونت ها از زالو استفاده می شود. امروزه، از زالو بیشتر در جراحی های پلاستیک و سایر جراحی ها استفاده می شود.

دلیل استفاده از زالو

دلیل استفاده از زالو برای درمان این است که زالو پپتیدها و پروتئینهایی را که برای جلوگیری از لخته شدن خون کار می کنند ترشح می کنند. این ترشحات همچنین به عنوان ضد انعقاد آور شناخته می شوند. این باعث می شود خون به سمت زخم ها جاری شود تا به آنها در بهبودی کمک کند.

روش کار زالو در سیستم درمان

زالوهای دارویی دارای سه فک با ردیف های ریز دندان هستند. آنها پوست فرد را با دندان های خود سوراخ می کنند و ضد انعقاد خون را از طریق بزاق خود وارد می کنند. سپس زالوها مجاز به استخراج خون، به مدت ۲۰ تا ۴۵ دقیقه، از شخصی که تحت درمان است قرار می گیرند هستند. این مساوی است با مقدار نسبتاً کمی خون، تا ۱۵ میلی لیتر در هر زالو. زالوهای دارویی اغلب از مجارستان یا سوئد به دست می آیند.

زالو درمانی
زالو درمانی
موارد استفاده از زالو

چندین موقعیت وجود دارد که در آنها می توان از زالو درمانی استفاده کرد. افرادی که ممکن است از این مزایا بهره مند شوند شامل افرادی که:

  • به دلیل عوارض جانبی دیابت، قطع عضو هستند
  • کسانی که به بیماری قلبی مبتلا شده اند
  • افرادی که تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته اند

در این افراد خطر از بین رفتن برخی از بافت نرم آنها وجود دارد. درمان با زالو نیز برای درمان لخته های خون و واریس توصیه شده است.

افراد در خطر

افراد مبتلا به کم خونی، شرایط لخته شدن خون یا شریان های به خطر افتاده کاندیدای زالو درمانی نیستند. معمولاً به کودکان زیر ۱۸ سال و زنانی که باردار هستند نیز توصیه می شود که از زالو درمانی خودداری کنند.

What Is Leech Therapy?