انواع بازی درمانی عنوان مقاله ما است. در این مقاله به دو نوع بازی از انواع بازی درمانی می پردازیم.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری خدمت شما ارائه می شود.

این مقاله در ادامه مقاله ی بازی درمانی برای کودکان اوتیسمی ، بازی درمانی چیست ارائه می شود.

بازی درمانی کودک روشی برای کنار آمدن با کودک است که سطح رشد بی نظیر آنها را ارج می نهد و به دنبال راه های کمک به زبان کودک می باشد.

انواع بازی درمانی

گروه های بازی یکپارچه (IPG)

درمانگرانی که گروه های یکپارچه را اجرا می کنند (IPG) کودکان را با اختلال طیف اوتیسم و ​​بدون آن ترکیب می کنند، بنابراین افراد مبتلا به ASD می توانند یاد بگیرند که چگونه بازی کنند.

 اگر فرزند شما در IPG ها شرکت می کند، ممکن است به مرور زمان وانمود کند که بازی می کند، و در حالی که وقت خود را با همسالان خود می گذارد، شانس های بسیاری برای بهبود مهارت های اجتماعی خود خواهد داشت.

IPG ها می توانند تا ۳ ساعت در هفته ملاقات کنند. تحقیقات نشان داده است که کودکان مبتلا به ASD که به مدت ۴ ماه در دو جلسه ۳۰ دقیقه ای IPG در هفته شرکت می کردند و کیفیت بازی خود را بهبود بخشیدند، از اسباب بازی های خود به شیوه ای معمولی استفاده کردند و تعامل اجتماعی بهتر با همسالان خود نشان دادند.

مشارکت و تنظیم بازی های نمادین توجه مشترک (JASPER)

روش JASPER می تواند به فرزند شما کمک کند مهارتهای توجه مشترک خود را بهبود ببخشد ، بدین معنی که او می تواند همزمان در یک اسباب بازی و یک فرد متمرکز شود. از این طریق او می تواند شیوه بازی با دیگران را بهبود ببخشد.

برنامه JASPER همچنین می تواند به فرزند شما کمک کند تا درگیر بازی های تظاهر کننده باشد ، شیوه بازی با اسباب بازی ها را گسترش دهد ، بیشتر با دیگران صحبت کند و مهارتهای دیگر اجتماعی را بهبود بخشد.

کودکانی که تحت درمان JASPER قرار می گیرند، اغلب با یک درمانگر ملاقات می کنند. کودکان ممکن است این نوع درمان را تا ۲۵ ساعت در هفته انجام دهند و بسته به نیاز وی ممکن است ماه ها یا سال ها به این نوع درمان نیاز داشته باشد.

منابع

Play Therapy for Autism: What to Know