کنکور ارشد علوم پزشکی عنوان مقاله ما است. دراین مقاله به توضیح مختصری از این مقطع تحصیلی و شرایط پذیرش در کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی می پردازیم.

این مقاله در ادامه مقاله های پرستاری قوانین ثبت گزارش پرستاری و مقاله های مرتبط جزوات پرستاری ، آموزش مجازی پرستاری و آموزش پرستاری ارائه می گردد.

کنکور ارشد علوم پزشکی (MMedSc)

کارشناسی ارشد علوم پزشکی (MMedSc) آموزش ساختار یافته ای را در رشته های اصلی پزشکی و بالینی ارائه می دهد تا دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی بتوانند از مطالعات تخصصی، تمرین یا تدریس برای شغل و پیشرفت شخصی استفاده کنند. اهداف دیگر تهیه مکانیسم پل زدن برای مطالعات بالینی و ترویج آموزش یکپارچه در اصول علوم پزشکی پایه و کاربردی است.

داوطلبان کارشناسی ارشد علوم پزشکی ملزم به تکمیل:

  • ۱۲ واحد اعتباری دوره های اصلی (یعنی ۴ دوره اصلی)
  • ۱۸ واحد اعتباری دوره های تخصصی در زمینه تحصیلی تخصصی خود 
  • و یک پروژه تحقیقاتی هستند که منجر به پایان نامه در یک تخصص انتخابی می شوند.

دانشجویان همچنین موظفند در دوره های القایی:

  1. نوشتن پایان نامه
  2. آزمایشات بالینی و آمار آمار زیستی شرکت کنند.

برنامه کارشناسی ارشد علوم پزشکی تمام وقت به مدت یک سال است، اما برای داوطلبان پاره وقت دو سال وقت مقرر شده است. پیکربندی برنامه به افرادی که به دنبال کسب مدرک MMedSc نیستند اجازه می دهد فقط دوره های تخصصی را انتخاب کنند.

شرایط پذیرش در کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی

برای واجد شرایط بودن برای پذیرش در برنامه درسی منتهی به درجه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی، یک داوطلب باید:

(الف) مقررات عمومی را رعایت کنید.

(ب) مقررات مربوط به تدریس درسی دوره های تحصیلات تکمیلی را رعایت کنید.

ج) دارای مدرک لیسانس با افتخارات یا مدرک MBBS این دانشگاه، یا صلاحیت دیگر استاندارد معادل آن از این دانشگاه یا دانشگاه دیگری یا موسسه قابل مقایسه با پذیرش برای این منظور باشد.

جایگاه پیشرفته حداکثر ۱۲ واحد اعتباری ممکن است به داوطلب واگذار شود که دوره های معادل را با موفقیت به تصویب هیئت علمی برساند. داوطلبانی که به دنبال جایگاه پیشرفته هستند باید قبل از شروع مطالعه، درخواست کتبی را به دفتر دانشکده ارائه دهند.

منابع

Master of Medical Sciences