انواع مقطع کارشناسی ارشد در پرستاری عنوان مقاله می باشد. در این مقاله به روش های کسب مدرک کارشناسی ارشد پرستاری از مقطع تحصیلی کاردانی و لیسانس می پردازیم.

این مقاله در ادامه مقاله های پرستاری بیشترین پرستاران مورد تقاضا، پرستاری طب سنتی، طب سنتی ایرانی، انواع روش های درمانی طب سنتی و کارشناسی ارشد پرستاری ارائه می گردد.

پرستارانی که خواهان کسب مدرک کارشناسی ارشد در پرستاری (MSN) هستند می توانند از بین چندین نوع برنامه مختلف انتخاب کنند. بهترین برنامه MSN به میزان تحصیلات فعلی پرستار و مسیر شغلی مورد نظر بستگی دارد. به عنوان مثال، RN ها (پرستاران دارای پروانه کار) برای کسب مدرک کارشناسی ارشد بدون کسب مدرک لیسانس، می توانند یک برنامه RN-to-MSN انتخاب کنند. پرستاران دارای BSN (لیسانس پرستاری) می توانند وارد برنامه های BSN-to-MSN شوند.

انواع مقطع کارشناسی ارشد آنلاین در پرستاری

زمان تکمیل MSN بسته به برنامه متفاوت است. بیشتر برنامه ها برای پرستاران دارای مدرک کاردانی حدود سه سال طول می کشد، در حالی که یک برنامه BSN به MSN معمولاً دو سال طول می کشد. پرستاران دارای مدرک لیسانس در یک رشته غیر پرستاری نیز می توانند بدون دریافت مدرک BSN، یک برنامه ورود مستقیم MSN را برای کسب مدرک کارشناسی ارشد در پرستاری انتخاب کنند.

انواع مقطع کارشناسی ارشد در پرستاری
انواع مقطع کارشناسی ارشد در پرستاری

برنامه های RN-TO-MSN

پرستاران دارای مجوز RN می توانند MSN خود را طی دو سال با ثبت نام در برنامه RN-to-MSN تکمیل کنند. برنامه های RN-to-MSN برای پرستاران دارای مدرک کاردانی یا دیپلم در پرستاری طراحی شده اند، مسیرهای سریعی را برای مشاغل پرستاری و پرستاری پیشرفته فراهم می کنند. متقاضیان باید دارای شرایط تحصیلی، از جمله مدرک کاردانی پرستاری را به همراه حداقل معدل برای پذیرش را داشته باشند. 

در طی یک برنامه RN-to-MSN، دانشجویان پرستاری دوره های BSN را برای واجد شرایط بودن برای برنامه MSN کامل می کنند. دانشجویان پرستاری پس از برآورده کردن شرایط درسی، تخصص MSN را انتخاب کرده و کلاسهای سطح کارشناسی ارشد را در رشته خود می گذرانند. دانشجویان MSN همچنین باید مهارت های بالینی، که معمولاً ۲۰۰ ساعت بالینی در تخصص آنهاست، را بگذرانند تا تجربه عملی برای آنها ایجاد گردد.

برنامه های BSN-TO-MSN

درخواست آنلاین BSN به MSN به کمک پرستارانی آمده است که به دنبال پیشرفت شغلی هستند و انعطاف پذیری یک قالب یادگیری آنلاین را ترجیح می دهند. متقاضیان برنامه های BSN به MSN باید دارای مجوز RN فعلی و معتبر باشند، مدارک لیسانس علوم پرستاری را ارائه دهند و حداقل نمره آزمون را کسب کنند. دانشجویان پرستاری پس از ورود به برنامه MSN، رشته های تخصصی خود را طی می کنند و مدرک تخصصی خود را دریافت می کنند.

دانشجویان پرستاری در یک برنامه BSN به MSN کلاسهایی را در ارزیابی سلامت پیشرفته، مراقبت از بیمار و تمرین مبتنی بر شواهد طی می کنند. دانشجویان همچنین تخصص MSN مانند مامایی، بیهوشی یا جراحی را انتخاب می کنند. بسیاری از برنامه های MSN همچنین مسیرهایی را برای پزشکان پرستار ارائه می دهند. بیشتر برنامه ها حداقل به ۲۰۰ ساعت بالینی نیاز دارند، در حالی که برخی از برنامه های پزشک پرستار به بیش از ۶۰۰ ساعت زمان نیاز دارند.

آموزش آنلاین

قالب یادگیری آنلاین به پرستاران شاغل کمک می کند تا مدرک خود را تکمیل کنند. دانشجویان پرستاری برای ثبت نام در آموزش آنلاین از بین ثبت نام نیمه وقت یا تمام وقت انتخاب می کنند. دانشجویان پرستاری آنلاین می توانند اغلب شرایط بالینی را در محل کار فعلی خود انجام دهند. برنامه های تسریع شده به پرستاران دارای مدرک لیسناس کمک می کند بتوانند MSN خود را در طی ۱۲ ماه بدست آورند.

۴ Types Of Masters Degrees In Nursing