تفاوت DNP با PhD در پرستاری عنوان مقاله ما است. در این مقاله سعی داریم به تفاوت های اساسی بین دو مدرک و گزینه های شغلی آنها بپردازیم.

این مقاله در ادامه مقاله های پرستاری اقدامات ضروری برای مقابله با کرونا ویروس و مقاله های مرتبط دکتری پرستاری و مشاغل پرستاران دارای مدرک دکترا

سوال بسیاری از کارشناسی ارشد پرستاران آماده در هنگام فکر کردن برای دنبال کردن “دکترا” در این است که تفاوت بین DNP و PhD در پرستاری چیست.

تفاوت های اصولی  بین DNP و PhD در پرستاری

در واقع یک پدیده نسبتاً جدید در پرستاری این است که دو نوع دکتری دارد. PhD مسیر سنتی دکترا در پرستاری است، تا اینکه در سالهای اخیر که DNP در تلاش برای تشویق بیشتر پرستاران آماده کارشناسی ارشد به وجود آمده است.

  1. تفاوت در ماهیت مدرک DNP و PhD

مدرک DNP یک مدرک دکتری عملی است. به این معنی که بر عملکرد پرستاری در بالاترین سطح  پرستاری تمرکز دارد زیرا در مورد نتایج بیمار اعمال می شود.

در حالی که، PhD  پرستاری، یک دکترای تحقیقاتی است، که بر علم تحقیقاتی پرستاری متمرکز است. فارغ التحصیلان  PhD برای انجام تحقیقات مستقل آماده هستند.

  1. اهداف DNP و  PhD

اهداف DNP ، تهیه رهبران پرستار در بالاترین سطح تمرین پرستاری، برای بهبود نتایج بیمار و ترجمه تحقیقات به عمل.

اهداف PhD، تهیه پرستاران در بالاترین سطح علمی پرستاری برای انجام پژوهش (یا پژوهش های کمی یا کیفی) که برای پیشرفت علم پرستاری مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت DNP با PhD در پرستاری عمدتا در این است که شما به عنوان یک DNP “تحقیق” را ترجمه می کنید، زیرا این امر مربوط به تمرین برای بهبود نتایج بیمار است، و به عنوان PhD “تحقیقات خود را” برای بالا بردن علم و عمل پرستاری انجام می دهید.

  1. مدت زمان تحصیلات DNP و  PhD

DNP، می تواند در یک یا دو سال تمام وقت تکمیل شود، اما میانگین آن بین سه تا چهار سال به صورت پاره وقت است.

PhD، به طور متوسط ​​چهار تا شش سال برای تکمیل طول می کشد.

بنابراین به عبارت ساده تر، بزرگترین تفاوت، خارج از مدت زمان تحصیل ، این است که یک DNP شما را برای یک حرفه در کارآزمایی بالینی آماده می کند ، در حالی که PhD شما را برای حرفه ای در تحقیق آماده می کند.

گزینه های شغلی

هر دو DNP و PhD ، پرستاران را در صدر فرصت های پرستاری، از جمله معاون دانشکده های پرستاری و مواضع رئیس پرستاری آماده می کنند.

منابع

?DNP vs PhD: What is the difference between a DNP or PhD in nursing