تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا عنوان مقاله ی ما است. شما در این مقاله با تفاوت این دو بیماری و علائم آنها آشنا می شوید.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری خدمت شما ارائه می شود.

مطالعه ی مقالات، تفاوت سرما خوردگی فصلی با آلرژی، خوراکی های مفید سرماخوردگی، درمان سرماخوردگی، سرماخوردگی فصلی، محافظت گلودر برابر خارش گلو، خارش گلو و مراجعه به پزشک، خارش گلو چیست، درمان خارش گلو با داروهای طبیعی،درمان خارش گلو با روشهای خانگی، درمان خارش گلو با داروهای بدون نسخه توصیه می شود.

در زمان سرما خوردگی و بروز علائم آن همیشه این ترس وجود دارد که آیا سرما خورده ایم یا آنفولانزا یا بیماری های مشابه آن است. ما در اینجا قصد داریم راهنمایی جهت تشخیص این دو ارائه دهیم.

علائم اصلی سرماخوردگی

علائم سرماخوردگی معمولاً سرماخوردگی ، احتقان بینی و همچنین گلودرد ، سردرد و عموما احساس ضعف و بی حالی است. سرفه خفیف عطسه بعد از بیماری ممکن است رخ دهد ، اما خارش کمتر احتمال دارد. علائم شدیدتر مانند تب و تنگی نفس علائم عادی سرماخوردگی نیست.

اطمینان از سرماخوردگی

چگونه می توانم مطمئن باشم که سرماخوردگی دارم؟ سرماخوردگی معمولاً با ارزیابی علائم و بدون آزمایش تشخیص داده می شود. داروهای معمولی بدون نسخه اغلب می توانند در کنترل علائم کمک کنند. سرماخوردگی معمولاً در حدود یک هفته از شروع علائم برطرف می شود.

تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا

تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا

آیا علائم شما با آنفولانزا سازگار است

علائم اصلی: آنفولانزا با تب ، لرز ، درد عضلانی و خستگی مشخص می شود. برخلاف شروع تدریجی سرماخوردگی، این بیماری به صورت ناگهانی رخ می دهد. علائم خفیف تر نیز می تواند رخ دهد، مانند سرماخوردگی با، آبریزش بینی، گلودرد و سردرد همراه است. استفراغ و اسهال در بزرگسالان شایع نیست، اما در کودکان می تواند اتفاق بیفتد.

اطمینان

چگونه می توانم اطمینان داشته باشم که آنفولانزا داریم؟ پزشکان با آزمایش هایی می توانند این بیماری را تشخیص دهند. داروهای تجویزی می توانند مدت زمان بروز علائم آنفلوانزا را محدود کنند ، اما لازم است سریعاً شروع شود. واکسن آنفولانزا نیز بخش مهمی از پیشگیری است. مدت زمان علائم تقریباً یک هفته است که بهبود علائم در حدود پنج روز اتفاق می افتد.

منبع:

Allergies? Common cold? Flu? Or COVID-19?