درمان طبیعی میگرن عنوان مقاله می باشد. در این مقاله شما با چندین روش ساده و در عین حال مهم برای پیشگیری یا درمان میگرن آشنا می شوید. از جمله ی این روش ها می توان به ماساژ درمانی، نوشیدن آب کافی، داشتن استراحت کافی اشاره کرد.

این مقاله در پی مقالات آموزش پرستاری رهبران مراقبت های بهداشتی، میگرن چیست، علائم میگرن، انواع میگرن، درمان میگرن، تاثیر رژیم غذایی در درمان میگرن و داروهای طبیعی میگرن ارائه می گردد.

سردردهای میگرنی فقط یک سردرد شدید نیست. میگرن بخشی از یک بیماری عصبی است و اغلب همراه با علائم دیگری از جمله حالت تهوع، استفراغ، سوزن شدن یا بی حسی در دست یا پا، تغییرات بصری، حساسیت به صدا  نور و بو می باشد. اما نگران نباشید بسیاری اوقات با بکارگیری روش های ساده ای که در ادامه ذکر خواهد شد می توان از ابتلا به میگرن جلوگیری کرد و یا آن را درمان کرد. این روش ها عبارتند از:

۱. ماساژ

ماساژ دادن عضلات در گردن و شانه ها می تواند به کاهش تنش و کاهش درد میگرن کمک کند. ماساژ همچنین ممکن است استرس را کاهش دهد.

افراد می توانند از ماساژ حرفه ای استفاده کنند و یا از یک توپ تنیس برای انجام ماساژ خود در امتداد شانه ها و کمر استفاده کنند.

۲. نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کافی برای درمان میگرن و سردرد بسیار مهم است چرا که در برخی افراد کمبود آب بدن باعث ایجاد سردرد می شود. 

نوشیدن آب در طول روز و حفظ رژیم غذایی سالم معمولاً برای حفظ نیاز آبی بدن کافی است.

۳.استراحت کافی

کمبود خواب و خواب زیاد می تواند باعث سردردهای میگرنی شود. هر شب ۷ ساعت خواب آرام می تواند به کاهش استرس و جلوگیری از میگرن کمک کند.

درمان طبیعی میگرن
درمان طبیعی میگرن

۴. مصرف ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B ممکن است در کاهش فراوانی و شدت میگرن تأثیر داشته باشند. ویتامین های گروه B در تنظیم انتقال دهنده های عصبی در مغز نقش دارند. ویتامین های B محلول در آب هستند به این معنی که مقادیر اضافی در ادرار دفع می شود و در بدن ذخیره نمی شود.

بدن سریعاً ویتامین های B را دفع می کند، بنابراین مصرف بیش از حد آن مضر نخواهد بود. با این وجود، صحبت کردن با پزشک قبل از شروع روزانه ویتامین B، هنوز هم مهم است.