علت دیسک کمر و توصیه ها عنوان مقاله ی ما می باشد. شما در این مقاله علل این عارضه و راه های پیشگیری را مطالعه می کنید.

این مقاله در ادامه ی مقالات دیسک کمر، علائم دیسک کمر، آموزش پرستاری، فرصت های آموزش پرستاری، آسیب کمر در پرستاران آمده است.

معمولا دیسک کمر به دنبال پیری و فرسودگی دیسک disk degeneration رخ می دهد. با بالا رفتن سن ستون فقرات مقداری از آب خود را از دست می دهد. در نتیجه انعطاف پذیری کمتر می شود، در معرض پوسیدگی قرار می گیرد، فشار کمتری را تحمل می کند، و در نتیجه احتمال عارضه ی دیسک کمر افزایش می یابد.

علل دیسک کمر

بیشتر افرادی که با بیماری دیسک کمر درگیر هستند، نمی دانند علت به وجود آمدنش چه است. بلند کردن اجسام بزرگ، سنگین یا استفاده از ماهیچه های کمر و پشت به جای عضلات ران و پاها می تواند باعث باعث ایجاد این عارضه شود. یا ضربه های ناگهانی و هر چیز دیگری که باعث فشار در این ناحیه شود.

علت دیسک کمر و توصیه ها
علت دیسک کمر و توصیه ها

عوامل تشدید کننده بیماری در دیسک کمر

وزن

داشتن وزن اضافی باعث وارد آمدن فشارهای بیشتر در این ناحیه می شود. وزن خود را مدیریت کنید. یکی از مهم ترین تشدید کنندگان این بیماری وزن بالا می باشد.

شغل

افرادی که دارای شغل هایی هستند که با کارهایی مثل بلند کردن، هل دادن، خم کردن، پیچ خوردن، و کلا کارهای بدنی سر و کار دارند بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

مراقبت و جلوگیری از بروز بیماری در دیسک کمر

برای اینکه از بروز مشکلات این بیماری جلوگیری نمایید رعایت این نکات ضروری است.

ورزش کنید

تقویت عضلات و ماهیچه های بدن با ورزش بهترین راه برای جلوگیری از ضعیف شدن این ناحیه می باشد.

نحوه نشست و برخواست خود را اصلاح کنید

وضعیت مناسب بدن در حالت های مختلف فشار را از ستون فقرات کاهش می دهد. هنگام نشستن کمر خود را خم نکنید، اشیاء را به درستی بلند کنید، هنگام کارهای بدنی فشار کمر را روی پاها منتقل کنید.

Herniated disk