علائم دیسک کمر عنوان مقاله ی ما می باشد. در این مقاله قصد داریم علائم رایج فتق دیسک کمر و مشکلاتی که به وجود می آورد را شرح دهیم.

این مقاله در ادامه ی مقالات دیسک کمر، آموزش پرستاری، فرصت های آموزش پرستاری، آسیب کمر در پرستاران آمده است.

بیماری دیسک کمر یا همان فتق دیسک کمر اکثرا در قسمت های پایینی ستون فقرات رخ می دهد و مهره های پایینی علائم بیماری را نشان می دهند. اما بیماری در ستون فقرات گردنی نیز شایع است.

علائم رایج در فتق دیسک کمر

احساس درد در بازوها یا پاها

در هنگام مواجهه با این بیماری بیشتر افرادی که در نواحی پایینی ستون فقرات با این مشکل روبرو شده اند، بیان می کنند که در قسمت باسن، ران و ماهیچه ی خود درد زیادی را احساس می کنند. البته در شرایط این بیماری ممکن است درد در نواحی دیگر نیز حس شود.

حال در شرایطی که ستون فقرات گردن درگیر شوند، درد در بازوها و شانه احساس می شود. این افراد در زمان عطسه و سرفه یا حرکات ناگهانی در ستون فقرات دردهایی را به صورت ناگهانی در بازو و پاهای خود نیز احساس خواهند کرد.

بی حسی یا مور مور شدن

یکی از علائم مهم در این مشکل بی حسی در قسمت های مختلف بدن است. افرادی که دیسک کمرشان با مشکل روبرو شده است معمولا بیان می کنند که بدنشان در مواقع زیادی بی حس می شود و حالت مور مور دارند.

ضعف عضلانی

همان طور که در مقالات قبلی نیز توضیح دادیم قسمت آسیب دیده ی دیسک باعث ایجاد درد در قسمت های مختلف بدن می شود به عبارتی اعصاب آن قسمت های بدن تحت تاثیر قرار می گیرد و این مسئله به مرور باعث می شود آن عضلات ضعیف شوند. این مسئله مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

علائم دیسک کمر
علائم دیسک کمر

مشکلات

مشکل در توانایی جابجایی وسایل

مشکل نگه داشتن وسایل

این مشکلات رایج ترین مشکلات مشاهده شده در شرایط بیرون زدگی دیسک کمر است. که معمولا در افراد درگیر مشاهده شده است.

البته نباید فقط به دنبال این علائم بود گاهی بیماران بدون اینکه  متوجه شوند و علائمی شدید مشاهده نمایند فتق دیسک کمر داشته باشند. و با تصویر برداری نخاع علائم بیرون زدگی دیسک مشاهده شود. بدون انکه علامت های درد را داشته باشند.

Herniated disk