اقدامات لازم زایمان در شرایط کرونا عنوان مقاله مااست. در این مقاله سعی داریم به اقدامات لازم قبل و حین و پس از زایمان بپردازیم

این مقاله در ادامه مقاله بیماری کرونا ویروس بر نحوه زایمان خدمتتان ارائه می شود.

اقدامات لازم هنگام زایمان در شرایط کرونا

با توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی هنوز درزمینه بسیاری از رفتارهای ویروس کرونا اطلاعات دقیق و کافی در دسترس نیست اما از آنجایی که این ویروس شبیه ویروس خانواده سارس و مرس است و قبلا در مورد این ویروس ها  تحقیقات کامل صورت گرفته است. به نظر می‌آید عفونت حاد و شدید با ویروس کرونا می تواند روی جنین تاثیر گذاشته  بخصوص اگر مادر یک دوره تب طولانی را گذرانده باشد.

اقدامات لازم قبل از زایمان

باید تلاش کنیم مادر در شرایطی بدون تنش و استرس باشد. بودن کادر پزشکی متخصص در کنار مادر می تواند این استرس ها را کاهش دهد. کادر پزشکی قبل از زایمان باید مادر را از هر تصمیمی مطلع کند.

برای زایمان، مادر مبتلا به ویروس کرونا، باید مراقبت­‌های ویژه­‌ای قبل، هنگام و بعد از تولد نوزاد صورت بگیرد. برای داشتن زایمان بی خطر بهتر است متخصصان دیگری در اتاق زایمان در کنار ماما یا متخصص زایمان باشند که شامل متخصص بیماری های عفونی و متخصص نوزاد (یعنی پزشکی که متخصص مراقبت از نوزادان است) باشد. در هنگام شروع درد زایمان مادر را در اتاق ایزوله  می برند .

اقدامات لازم حین زایمان

هنگام شروع درد و زایمان مادر در اتاق ایزوله می باشد در این محیط دیگر نیازی به استفاده از ماسک نیست.

در اتاق ایزوله در هنگام زایمان علاوه بر ماما یک نفر همراه می تواند در کنار مادر باشد این همراه می تواند همسر یا یکی از اعضای خانواده باشد.

اقدامات لازم زایمان در شرایط کرونا

نکته مهم این است که فرد همراه باید برای کاهش خطر عفونت حتما  از ماسک و دستکش و تجهیزات دیگر استفاده کند.

اقدامات لازم پس از زایمان

بهترین راه حل این است که تا زمان برطرف شدن بیماری مادر، فرد دیگری(پرستار یا یکی از اعضای خانواده) از نوزاد مراقبت کند. این بهترین روش برای جلوگیری از ابتلای نوزاد به ویروس کرونا می تواند باشد.

منابع

Coronavirus and pregnancy