مراقبت های بهداشتی نوزادان عنوان مقاله ی ما می باشد شما در این مقاله با لزوم این مراقبت ها و موارد مهم مراقبتی آشنا می شوید.

این مقاله در ادامه ی مقالات آموزش پرستاری آمده است.

بهبود رفاه مادران، نوزادان و کودکان از اهداف مهم بهداشت عمومی برای ایالات متحده است. بهزیستی آنها سلامت نسل آینده را تعیین می کند و می تواند به پیش بینی چالش های بهداشت عمومی در آینده برای خانواده ها، جوامع و سیستم مراقبت های بهداشتی کمک کند. اهداف حوزه بهداشت مادران، شیرخواران و کودکان طیف گسترده ای از شرایط، رفتارهای بهداشتی و شاخصهای سیستمهای بهداشتی را شامل می شود که بر سلامتی، سلامتی و کیفیت زندگی زنان، کودکان و خانواده ها تأثیر می گذارد.

چرا بهداشت مادران، نوزادان و کودکان اهمیت زیادی دارند

بارداری می تواند فرصتی برای شناسایی خطرات سلامتی موجود در زنان و جلوگیری از مشکلات سلامتی در آینده برای زنان و فرزندانشان فراهم کند. این خطرات سلامتی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

فشار خون بالا و بیماری های قلبی

دیابت

افسردگی

خشونت شریک زندگی

شرایط ژنتیکی

بیماریهای مقاربتی (STD)

دخانیات، الکل و مواد مصرفی

تغذیه ناکافی

وزن ناسالم

مراقبت های بهداشتی نوزادان
مراقبت های بهداشتی نوزادان

برای داشتن یک بارداری مناسب تا زایمان توجه به این موارد بسیار مهم می باشد از این رو کنترل های زمانبندی شده از دوران پیش از بارداری تا زایمان می تواند کمک زیادی به تولد کودک سالم کند.

راهکارها

خطر مرگ و میر مادران و نوزادان و عوارض مربوط به بارداری را می توان با افزایش دسترسی به پیش نیازها در کیفیت (قبل از بارداری)، بارداری (در دوران بارداری) و مراقبت متقابل (بین حاملگی) کاهش داد. درمان تأخیرها و ناتوانیهای رشد و نمو و سایر شرایط بهداشتی در نوزادان می تواند از مرگ یا ناتوانی جلوگیری کرده و فرزندان را قادر سازد که به تمام توان خود برسند. در مقالات بعدی به موارد بیشتری اشاره می کنیم.

Maternal, Infant, and Child Health