وضعیت کرونا در ایران عنوان مقاله ی ما می باشد. شما در این مقاله از آخرین وضعیت کلی کشور از نظر ابتلا به کرونا با خبر می شوید.

این مقاله در ادامه ی مقالات مربوط به مبحث کرونا ویروس آمده است.

با توجه به گزارشتان وزارت بهداشت آمار مبتلایان در استان‌های تهران، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی کماکان بالا است. به خصوص در استان هایی که مهمانپذیر هستند وضعیت مساعد نمی باشد.

از این رو رعایت بهداشت برای تردد های درون شهری و برون شهری برای همه مهم و ضروری است.

گزارش رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت

طبق گفته ی رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در استان هایی که آمار بیماری بالا بود با زحمات بسیار زیاد کادر درمان توانستند بیماری را کنترل کنند. اما باز مواردی مشاهده می شود و حاکی از این است که در صورت رعایت نکردن بهداشت توسط مردم دوباره شاهد شعله ور شدن بیماری در شهرهایی مثل، مازندران، گیلان و قم که زحمات خیلی زیادی برای کنترل بیماری کشیده شده، خواهیم بود.

به نظر می‌رسد این بیماری چندین موج خواهد داشت تا وقتی تحت کنترل کامل قرار گیرد و بایستی منتظر این موج‌ها باشیم.

وضعیت کرونا در ایران
وضعیت کرونا در ایران

آمادگی‌های کشور همچنان به قوت خود باقی است، هم در سیستم بهداشتی و هم سیستم درمانی و مسئولین منتظرهستند با هر تغییری که در وضعیت بیماری ایجاد می‌شود، بهترین واکنش را نشان دهند. 

توصیه به مردم

خوشبختانه روند بیماری کرونا آهسته آهسته رو به کاهش است که در درجه اول به‌ دلیل مدیریت خوبی است که برای کنترل بیماری صورت گرفته. اما نگرانی اینجا است که نباید خوشبینانه به این کاهش موارد نگاه کنیم.

اگر مردم همکاری و توصیه‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند احتمالا شاهد همین روند کاهشی بیماری در تمام استان ها باشیم اما اگر به توصیه‌های بهداشتی عمل نکنند احتمال اینکه این بیماری دوباره شعله‌ور شود، وجود دارد.

باید توجه کرد که کرونا بیماری پیچیده‌ای است و کنترل آن کار ساده‌ای نیست چون نه داروی قطعی برای درمان دارد و نه واکسن و تنها کاری که می‌توان در برابر این بیماری کرد، رعایت نکات بهداشتی است.