در این مقاله با عنوان پرستار کودکان به نحوه ی تبدیل شدن به یک پرستار کودک و اقدامات لازم برای مراقبت تخصصی کودکان می پردازیم. امید داریم مفید واقع شود.

آموزش و تجربه برای پرستار کودکان لازم است

یک پرستار ثبت نام شده در ابتدای کار، می تواند به خوبی مراقبت های عمومی پرستاری را ارائه دهد. سپس به عنوان یک پرستار ثبت نام شده (RN) تجربه کار در کلینیک، بیمارستان، مدرسه یا جامعه را بدست می آورد. و سرانجام می توانند در جریان های مختلف پرستاری مانند پرستاری قلب و عروق، پرستاری انکولوژی یا پرستاری کودکان تخصص یابند.

اقدامات لازم برای مراقبت تخصصی کودکان

تبدیل شدن به یک پرستار کودک، ارادت و شور و اشتیاق زیادی می طلبد و اقدامات بسیاری برای انجام این مراقبت تخصصی باید انجام شود:

مرحله ۱: لیسانس علوم را در رشته پرستاری کسب کنید. و برای اینکه تبدیل به یک پرستار ثبت شده (RN) شوید، باید این برنامه ۴ ساله را به طور کامل طی کنید.

مرحله ۲: به عنوان کارآموز در کنار پرستار کودکان یا پزشک کودکان مشغول به کار شوند. این دوره کارآموزی تقریباً ۱۲ هفته خواهد بود و شامل تمرین عملی و یادگیری در کلاس نیز خواهد بود.   

پرستار کودکان
پرستار کودک

مرحله ۳: برای موقعیت های پرستاری کودکان اقدام کنید. تقاضا برای پرستاران کودکان در حال رشد است. بنابراین به احتمال زیاد فرد در مدت زمان کوتاهی می تواند موقعیت شغلی مناسب را پیدا کند. 

مرحله ۴: برای صدور گواهینامه پرستار متخصص کودکان (CPN) که توسط هیئت صدور گواهینامه پرستاری کودکان (PNCB) اداره می شود، درخواست کنید. هنگامی که یک فرد بیش از ۱۸۰۰ ساعت تجربه شغلی به عنوان یک پرستار کودکان در طی یک دوره ۲۴ ماهه داشته باشد، می تواند برای این گواهینامه اقدام کند. اگرچه گواهینامه CPN کاملاً داوطلبانه است ولی می تواند باعث افزایش اشتغال پرستار، تحرک شغلی و افزایش جبران خسارت می شود.     

اگر فردی مایل به تخصص بیشتر در یک نوع خاص از پرستاری کودکان باشد، ممکن است آموزش عملی و صدور گواهینامه لازم باشد. در مقاله بعدی مطالبی در مورد انواع پرستاری تخصصی کودکان ارائه خواهد شد. لطفا همراه ما باشید.

۴ Types of Pediatric Nurses and The Kind of Work They Do