پرسنل پویا بخش پرستاری کرونا عنوان مقاله ی ما می باشد. در این مقاله یکی از اقدامات بیمارستان های چین جهت کنترل بیماری کرونا ویروس را می خوانید.

این مقاله در ادامه ی مقالات پشتیبانی کادر پرستاری مقابله با کرونا، انتخاب کادر پرستاری شرایط کرونا ، بخش پرستاری مقابله با کرونا و معرفی مدیریت منابع انسانی پرستاری کرونا آمده است.

براساس تعداد روزانه بیماران در کلینیک های تب و بیماران در بخش قرنطینه، اولین اکلون از ۱۵۰ پرستار به کلینیک تب و بخش جداسازی در منطقه اصلی بیمارستاناعزام شدند. با توجه به اینکه تعداد بیماران مبتلا هر روز افزایش می یافت نیاز بود تا نیروهای تازه نفس به یاری آنها بیاییند.

استقرار پرسنل یکپارچه و پویا توسط بخش پرستاری

کلینیک های سرپایی با میانگین ۶۰۰ بیمار روزانه، ۱۰۵ پرستار در بخش قرنطینه حاضر شدند. هر پرستار به طور متوسط ​​در هر شیفت چهار بیمار را عهده دار بود. از آنجا که تعداد اولیه بیماران در کلینیکهای سرپایی تب و بخش جداسازی بسیار متغیر بود، براساس اصول تغییر الاستیک، دو شیفت ذخیره برای هر شیفت آماده شده بود. دو گروه تقویت کننده برای هر کدام در صورت کمبود پرسنل، بخش آماده می شدند. اگر نیروی انسانی هنوز کافی نبود، اداره پرستاری برای پشتیبانی دوباره از پرستاران اعزام می کرد. برای اطمینان از کیفیت پرستاری، بخش پرستاری از مدل مدیریت بیمارستان پکن Xiaotangshan در طی اپیدمی سارس پیروی کرد و چهار مدل ۶ ساعته در کلینیکهای تب و بخش انزوا استفاده شد.

پرسنل پویا بخش پرستاری کرونا
پرسنل پویا بخش پرستاری کرونا

برنامه تغییر پرستاری

برنامه تغییر پرستار هر دو یا سه هفته تغییر می کرد. در مرحله بعد از همه گیری شدید، بیماران آلوده به طور مداوم افزایش یافته و نیاز نیروی انسانی به کلینیکهای تب و بخش جداسازی به طور مداوم افزایش می یابد. سپس پرستاران دو بخش کلیدی یک بار در ماه می چرخند و پرستاران به مدت یک ماه کار می کردند، به مدت دو هفته استراحت می کردند و در خانه قرنطینه می شدند. برای اطمینان از عملکرد طبیعی بخش ها، فقط بخشی از پرستاران برای هر چرخش تعویض شده اند.

وظیفه ی رهبران پرستاری

رهبران بطور پویا استقرار پرستاران درجه یک را مطابق با وضعیت اپیدمی تنظیم کردند. هر پرستاری که ناراحتی را تجربه کرده باشد پس از گزارش به سرپرستار و بخش پرستار جایگزین می شود. علاوه بر این، برای کاهش کمبود منابع پرسنل در سایر بخش های عادی، برنامه های اضطراری منابع پرسنلی ایجاد شده است. در همین حال، کلیه پرستاران کل بیمارستان، برای دستیابی به تفاهم و انسجام متقابل، ارتباطات موثری برقرار کردند.

Emergency management of nursing human resources and supplies to respond to coronavirus disease 2019 epidemic