خطر فشار روحی پرستاری عنوان مقاله ی ما می باشد. در این مقاله به محیط های پر خطر از نظر استرس و فشار روحی در پرستاری اشاره می کنیم. این مقاله در ادامه ی مقالات، خطر تشعشعات در پرستاری، خطر خشونت برای پرستاران، شناخت برخی خطرات محیطی پرستاری، خطرات محیطی پرستاری، خطرات محیطی در پرستاری ، خطر انواع هپاتیت و پرستاری ، بیماری های عفونی پرستاری آمده است.

استرس و فشار روحی

پرستارانی که با بیماران مریضی و بصورت مزمن کار می کنند و پرستارانی که در بخش های مراقبت های ویژه، اورژانس، بخش سوختگی یا اتاق عمل کار می کنند، در معرض خطر ویژه ای برای علائم مرتبط با استرس هستند. علائم اولیه استرس شامل تحریک پذیری، کاهش اشتها، زخم ها، سردردهای میگرنی، بی ثباتی عاطفی و اختلالات خواب است.

عوامل محیط کار

عوامل محیط کار که ممکن است در استرس نقش داشته باشد شامل مقابله با بیماری ها و جراحات تهدید کننده زندگی، مطالبات بیماران، کار بیش از حد انرژی، کم کاری، برنامه های دشوار (یعنی چرخش شیفت یا کار چندین شیفت کاری)، تجهیزات تخصصی، سلسله مراتب اقتدار، عدم کنترل و مشارکت در برنامه ریزی و تصمیم گیری و مرگ بیماران در بسیاری از بیمارستان ها، پرستار ممکن است به دلیل احساس شخصی سازی که توسط یک سیستم بوروکراتیک بزرگ ایجاد می شود، احساس انزوا، خستگی، عصبانیت و ناتوانی کند.

وقتی علائم استرس تشخیص داده نشود و درمان نشود، ممکن است فرسودگی شغلی ایجاد شود. علائم مرتبط با استرس می تواند منجر به افزایش مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر شود. ممکن است نگرش و رفتار پرستار تأثیر منفی بگذارد و منجر به کاهش عملکرد شغلی و افزایش غیبت شود.

خطر فشار روحی پرستاری
خطر فشار روحی پرستاری
مقابله با استرس

روش های مقابله با استرس شامل جلسات منظم برنامه ریزی شده کارکنان است. تدوین برنامه مدیریت استرس و ساز و کارهای مقابله ای کافی؛ در دسترس بودن برنامه کمک به کارمندان؛ انعطاف پذیری و مشارکت پرستاران در تدوین برنامه های کاری؛ جلسات آموزشی و آموزشی مناسب؛ ایجاد یک محیط کار سازمان یافته و کارآمد (تا حدی که این امر محقق شود). شناخت و اقدام مناسب در مورد شکایات مشروع؛ گروه های درمانی برای کارکنان که با مشکلات حرفه ای دشوار روبرو هستند.

Nursing Health, & Environment: Strengthening the Relationship to Improve the Public’s Health.