پرستار بیهوشی عنوان مقاله است، که شما را با نقش، وظایف و محل کار متخصصین بیهوشی پرستاری آشنا می کند.

این مقاله در ادامه ی مقالات ماما پرستار، بیماریهای عفونی پرستاری، خطرات محیطی در پرستاری و خطر انواع هپاتیت و پرستاری آمده است.

مقدمه

اگر یک پرستار ثبت نام شده (RN) هستید که به دنبال استقلال بیشتر در کار با بیماران در یک اتاق عمل، بخش مراقبت های ویژه یا مرکز جراحی هستید، تبدیل شدن به یک متخصص بیهوشی پرستار (CRNA) ممکن است کار مناسبی برای شما باشد.

دانشجویان پرستاری و RN ها غالباً هدف بلند مدتی برای تبدیل شدن به CRNA را انتخاب می کنند. CRNA ها به خاطر کار خود بسیار مورد احترام هستند و برخی از بهترین حقوق را در زمینه پرستاری کسب می کنند. آنها همچنین بخش مهمی از سیستم مراقبت های بهداشتی ما هستند.

نقش پرستار بیهوشی

پرستار بیهوشی مراحل بیهوشی و داروهای بیهوش کننده بیمار را کنترل می کنند. آنها همچنین بیمارانی که بعد از استفاده از داروی بیهوشی به هوش آمده اند را کنترل می کنند.

متخصصان بیهوشی پرستار
متخصصان بیهوشی پرستار

محل کار CRNA

بسیاری از CRNA ها در خدمت به بیمارانی که باید بیهوش شوند، با متخصص بیهوشی، جراحان، دندانپزشکان و سایر پزشکان همکاری می کنند.

CRNA ها معمولاً در اتاق های بیمارستان(OR) ، اورژانس (ER) ، بخش مراقبت های ویژه (ICU) ، بخش مراقبت های قلبی (CCU) یا کلینیک های جراحی سرپایی کار می کنند.

مدت زمان کار CRNA

CRNA ها با تیم های جراحی کار می کنند، بیشتر عمل های جراحی از اوایل صبح (۶ صبح) تا بعد از ظهرها و بیشتر اواخر هفته انجام می شود. با این وجود، جراحی های اورژانسی و موارد غیرمترقبه هر لحظه ممکن است رخ دهد، بنابراین حضور CRNA های در شیفت شب ، آخر هفته و تعطیلات غیر معمول نیست.

وظایف اختصاصی CRNA

  • ارزیابی پاسخ بیمار به بیهوشی
  • شناسایی خطر احتمالی برای بیمار بیهوش ، از جمله آلرژی و مصرف بیش از حد
  • مدیریت دوزهای دقیق
  • آموزش بیماران قبل و بعد از بیهوشی 

متخصصان بیهوشی بخش مهمی از تجهیزات پزشکی امروزی هستند و انتظار می رود نیاز به CRNA ها افزایش یابد.

How to Become a Certified Registered Nurse Anesthetist