نشانه ها و درمان فرسودگی شغلی عنوان مقاله ی ما می باشد. در این مقاله به نشانه های فرسودگی شغلی و برخی راهکارها جهت مقابله با آن اشاره شده است. این مقاله در ادامه ی مقاله ی فرسودگی شغلی در پرستاری چیست آمده است.

سؤالات مربوط به علائم مختلف فرسودگی شغلی در پرسشنامه ی ماساچ ، با پاسخ هایی در مقیاس ۰ (هرگز) تا ۶ (هر روز) رتبه بندی می شوند.

نشانه های فرسودگی شغلی پرستاری

نشانه: کاهش کارآیی حرفه ای. به عنوان مثال: “من در این کار چیزهای ارزشمند زیادی را انجام ندادم.”

علائم: بدبینی. به عنوان مثال: “من احساس می کنم با بعضی از بیماران طوری رفتار می کنم که گویی اشیاء بی جان هستند.”

علائم: فرسودگی. به عنوان مثال: “احساس می کنم از کار خودم از نظرعاطفی رانده شده ام.”

سؤالات به صورت مداوم پاسخ داده می شود ، بنابراین هرچه نمره بالاتر باشد ، احتمال اینکه پرستار فرسودگی شغلی را تجربه کند ، احتمال بیشتری دارد. این ابزار به عنوان بخشی از نظارت روزمره و مداوم بر بهزیستی پرسنل پرستاری قابل استفاده است.

نشانه ها و راه های درمان فرسودگی شغلی
نشانه ها و راه های درمان فرسودگی شغلی

عادات و راهکارهای جلوگیری از فرسودگی شغلی

راهکارهایی که باعث کاهش استرس و بهبود آن می شوند ، می توانند برای جلوگیری از فرسودگی استفاده شوند. ورزش منظم اولین قدم عالی است. این امر به کاهش استرس و افزایش کیفیت خواب و همچنین داشتن سلامتی طولانی مدت کمک می کند.

پیدا کردن زمان ورزش می تواند سخت باشد ، بنابراین از هر زمان یا وسیله ای که در دسترس دارید استفاده کنید. از تمرینات آنلاین که در فضای مجازی در دسترس است می توان استفاده کرد.

ارتباط: جنبه روانشناختی فرسودگی به معنای رشد انعطاف پذیری حیاتی است. مراقبه و سایر تکنیک های آرامش بخش می تواند به شما در مقابله با استرس کمک کند ، همانطور که می تواند مثبت اندیشی و گفتگوی درونی مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد که خوش بینی و حفظ گفتگوی داخلی مثبت در کاهش سطح استرس از اهمیت برخوردار است.

What we can all do to help identify and prevent burnout among nurses