نقش پرستاران در بحران های مثل کرونا عنوان مقاله ی ما می باشد. شما در این مقاله با چند نقش مهم پرستاران زحمت کش در کنترل این بیماری خطرناک آشنا می شوید. مطالعه ی مقالات دیگرمان را به شما توصیه می کنیم.

این مقاله در ادامه ی مقالات مراقبت های پرستاری کرونا و روش های پیشگیری و محافظت در برابر بیماری COVID-19 و پرستار خود بودن علیه کرونا ویروس آمده است. مطالعه ی این مقالات نیز برایتان مفید خواهد بود.

پرستاری یکی از مهمترین شغل هایی است که مستقیما با بیمار در ارتباط هستند و وظایف مختلفی دارند. در شرایط کنونی و بحران بیماری کرونا نقش این قشر زحمت کش پر رنگ تر شده است. ما در این مقاله به برخی از این موارد اشاره کرده ایم.

نقش مهم پرستاران در بحران کرونا

نقش مراقبتی

یک از وظایف مهم پرستاران نقش مراقبتی است. اکنون پرستاران به شکل بسیار پیچیده‌ای و با سختی‌های زیادی مشغول انجام این وظیفه هستند.

چون بیماری ناشی از ویروس کرونا هنوز یک بیماری جدید و ناشناخته ای است و  میزان شیوع آن بالاست، به همین علت پرستاران که در ارتباط مستقیم با بیماران هستند احتمال مبتلا شدنشان بالاست.

به هر حال پرستاران از زمانی که وارد این رشته می شوند این مسئولیت و این نقش را پذیرفته اند که باید در هر شرایطی از بیماران مراقبت کنند و اکنون به بهترین شکل در بیمارستانها کار می کنند.

نقش پرستاران در بحران های مثل کرونا
نقش پرستاران در بحران های مثل کرونا

نقش آموزشی

 البته پرستاران با توجه به علمی که در این زمینه دارند می توانند وظایف دیگری در شرایط بحرانی مانند کرونا ایفا کنند.

یکی از آنها وظیفه آموزش عمومی برای مردم است تا مردم را آگاه کنند و به مردم درمورد اینکه چگونه می توانند از این بیماری در امان بمانند یا کمتر در معرض بیماری قرار بگیرند در سطح گسترده آموزش بدهند.

نقش حمایتی

نقش دیگر پرستاران در این بحران نقش حمایتی است که اهمیت زیادی دارد، یعنی پرستارهایی که به ویروس کرونا مبتلا شده و بیمار شده اند و اکنون در منزل هستند از آنها حمایت کنند.

ساماندهی داوطلبان

وظیفه دیگر این قشر زحمتکش ساماندهی داوطلبان است، عده زیادی از مردم به عنوان داوطلب  برای تولید اقلام یا خدمات مختلف فعالیت می کنند.  

نکته مهم این است که باید فردی آشنا به مسائل بهداشتی باشد که این داوطلبان را راهنمایی کند که فعالیت آنها ایمن و سالم باشند.

حضور پرستاران در کنار این داوطلبان می تواند کمک کند که آنان در محیط ضد عفونی شده فعالیت کنند یا تولیدات آنها به خوبی ضدعفونی و ویروس زدایی شود تا خودشان در این شرایط دچار بیماری نشوند و یا موجب انتقال بیماری نشوند.

با توجه به مواردی که اشاره کردیم نقش پرستاران در کنترل این بیماری خطرناک بسیار مهم است. پس بیاید تا ما با رعایت نکات بهداشتی باری از دوش این افراد زحمت کش برداریم.

منابع

How You Can Donate Protective Equipment to Help Hospitals Fight Coronavirus