روش های پیشگیری و محافظت در برابر بیماری COVID-19 عنوان مقاله ی ما می باشد. شما در این مقاله با تکنیک های پیشگیری و مدیریت از بیماری آشنا می شوید. مطالعه ی مقالات دیگر را به شما توصیه می کنیم.

این مقاله در ادامه ی مقاله ی مراقبت های پرستاری کرونا آمده است. مطالعه ی این مقاله نیز برایتان مفید خواهد بود.

مقدمه

در زمان شیوع بیماری همه گیر، روش های پیشگیری و محافظت در برابر بیماری از مهمترین اصول کنترل بیماری است. امروزه با توجه به شیوه زندگی جدید و حمل و نقل سریع که می تواند بیماری را از یک شهر به شهر دیگر یا کشور دیگری به کشور انتقال دهد باید از روشهای زیر استفاده کرد تا بتوان از بروز شیوع بیشتر جلوگیری کرد.

استفاده از تکنیک های پیشگیری از بیماری و مدیریت

کنترل و مدیریت یک بیماری همه گیر در سطح بین المللی مستلزم همکاری مردم است. یادگیری چگونگی مقابله با علائم بیماری COVID-19 از اصول اساسی مدیریت این بیماری است. در شرایط مزمن که برای کنترل آنها نیاز به مشارکت جامعه است، ارائه اطلاعات دقیق و درست به مردم نقش مهمی در مدیریت موقعیتهای بحرانی دارد.

بهبود سبک زندگی

با توجه به  یافته های این مقاله ، اگر افراد در حد خفیفی به COVID-19 آلوده باشند، در طول بیماری باید در خانه قرنطینه شوند و از یک اتاق جداگانه برای استراحت استفاده کنند. مطابق دستورالعملهای خود مراقبتی WHO و CDC ، افراد مبتلا ی خفیف به COVID-19 یا مشکوک، نیاز به بستری در بیمارستان ندارند و افرادی که از نظر پزشکی سلامتی شان تایید شد می توانند  به خانه بروند و از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.

آموزش نکات بهداشتی

یکی از جنبه های مهم و ملموس، شناختن این بیماری و علائم شایع آن و آموزش در حد گسترده می باشد که می تواند افراد را به سمت درمان بهتر سوق دهد.

با توجه به طولانی بودن زمان تاخیر در coronavirus – که حدود ۱۴ روز طول می کشد و در این دوره افراد می توانند حامل ویروس باشند.

افراد آلوده فقط هنگام بروز علائم از بیماری خود مطلع می شوند.

از طرف دیگر، علائم بیماری تا حدودی به سرماخوردگی یا آنفولانزا شباهت دارد. در نتیجه، شناختن علائم برای تشخیص زودهنگام بیماری مهم است.

علاوه بر این، با توجه به اهمیت تشخیص به موقع در بیماری های عفونی و اپیدمی، نظارت بر علائم می تواند به تشخیص زود هنگام و غربالگری بیماری کمک کند و اطلاعات و خدمات اساسی را برای افراد آلوده فراهم کند.

ارائه دستورالعمل های مراقبت از خود

در این شرایط که هیچ داروی ضد ویروسی خاصی تصویب نشده است، رفتارهای خودمراقبتی می تواند بهترین راه حل برای کنترل بیماری COVID-19 باشد.

منابع

Self-Care Instructions for People Not Requiring Hospitalization for Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)