سرماخوردگی فصلی عنوان مقاله ی ما می باشد. در این مقاله قصد داریم چند علامت مهم سرماخوردگی فصلی را خدمتتان شرح دهیم.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری خدمت شما ارئه می شود.

برای اطلاعات بیشتر مطالعه ی مقالات محافظت گلودر برابر خارش گلو، خارش گلو و مراجعه به پزشک، خارش گلو چیست، درمان خارش گلو با داروهای طبیعی، درمان خارش گلو با روشهای خانگی، درمان خارش گلو با داروهای بدون نسخه توصیه می شود.

این روزها با وجود بیماری کرونا و ترس ناشی از این بیماری باید توجه کنیم که با شناخت علائم سرماخوردگی از وارد کردن استرس به خودتان در برابر هر علامتی دوری کنید.

سرماخوردگی معمولی علائم مهمی دارد. در هنگام بیماری ممکن است یک یا تمام علائم را در بدن خود مشاهده کنید.

علائم سرماخوردگی فصلی

تضعیف انرژی و احساس خستگی

سرما خوردگی انرژی شما را به حد قابل توجهی کاهش می دهد. شما احساس خستگی می کنید و انرژیتان تضعیف می شود. معمولا یکی از علائم سرماخوردگی فصلی خواب آلودگی است. در این شرایط شما نیاز دارید تا بخوابید. حس خواب آلودگی نشان می دهد که بدن شما در حال مبارزه با بیماری است. در این شرایط بدن شما نیاز به استراحت دارد تا بتواند با بیماری مبارزه کند.

سرماخوردگی فصلی

سرماخوردگی فصلی

گلو درد

یکی از نشانه های رایج سرماخوردگی گلو درد است. زمانی که شما در هنگام بلع احساس درد می کنید این مورد نشانه ای از سرماخوردگی است. در واقع سرماخوردگی  ویروس هایی هستند که دستگاه تنفسی شما را درگیر می کنند. این ویروس ها در کل دستگاه تنفسی از جمله گلو پخش می شوند و ایجاد درد می کنند.

معمولا سرماخوردگی با سرفه نیز همراه است. اما شدت سرفه ها معمولا شب ها بیشتر می شود که ممکن است همراه با آلرژی نیز باشد.

تب نشانه ی مهمی است که باید کنترل شود

تب یک نشانه ی مهم در سرماخوردگی است. زمانی که احساس کردید دمای بدنتان افزایش یافته است و شما حس شدید گرما دارید، احتمالا بدتان در حال مبارزه با ویروس های سرما خوردگی است.

توجه نمایید که در سرماخوردگی فصلی لزوما تمام موارد مشاهده نمی شود و ممکن است مثلا فقط یک نشانه را ببینید.