رشته پرستاری عنوان مقاله ی ما است. در این مقاله قصد داریم به نقش مهم این رشته در نظام پزشکی اشاره نماییم و در مورد این رشته توضیح دهیم.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری ارائه می گردد.

با توجه به وضعیت کنونی جامعه و اهمیت سلامتی برای همگان خدمات بهداشتی نقش روزافزونی در حفظ و ارتقا سلامت مردم  بر عهده دارد. در نتیجه با توجه به این نیازها امروزه پرستاری در نظام سلامت بخش مهم نیروی کار را تشکیل می دهد. پرستاری یکی از ارکان مهم مراقبت های بهداشتی و درمانی در جامعه است. در اهمیت این رشته میتوان اینگونه گفت که یک پرستار خوب و با تجربه هم تراز یک پزشک قرار دارد. در بیمارستان ها زمانی پزشک نتیجه ی درمان خود را می بیند که یک پرستار خوب و با تجربه از بیمارش مراقبت نماید. به عبارتی بیمار در صورت مراقبت های درمانی که پرستار انجام می دهد میتواند بهبودی داشته باشد. در نتیجه دولت مردان و مسئولین باید در جهت رفع نیازهای این کادر زحمت کش امکانات خود را به کار گیرند.

یک پرستار مانند یکی از اعضای خانواده از بیمار مراقبت می کند. از این رو از حس مسوئولیت پذیری بالایی نیز برخوردار هستند.

شرایط قبول شدن در رشته ی پرستاری

برای ادامه تحصیل در پرستاری دانش آموزان باید رشته تجربی را بگذراند پرستاری یکی از رشته های پیراپزشکی محسوب می‌شود دانش آموزان پس از قبولی کنکور در دانشگاه های سراسری یا آزاد و سایر دانشگاه های تایید شده از سوی وزارت علوم می توانند تحصیل نمایند. زیست، شمی، فیزیک، ریاضیات، زمین شناسی در دروس تخصصی و ادبیات فارسی، هدیه های آسمانی، عربی  و انگلیسی در دروس عمومی برای ورود به این رشته باید مطالعه شود.

رشته پرستاری

رشته پرستاری

معرفی مقاطع تحصیلی رشته ی پرستاری

افراد علاقه مند به پرستاری می توانند در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های علوم پزشکی ادامه تحصیل دهند. مقطع کارشناسی پرستاری، عمومی بوده و گرایش خاصی ندارد اما مقاطع بالاتر آن به گرایش های متنوعی تقسیم می شوند.