مقاطع تحصیلی رشته پرستاری عنوان مقاله ما است. در این مقاله به مدارج علمی که یک پرستار باید طی کند اشاره می کنیم. این مقاله در ادامه ی مقاله فرصت های آموزش پرستاری خدمتتان ارائه می شود امیدوارم مفید باشد.

مقدمه

برای اینکه شغلی به نام پرستاری داشته باشید باید مدارج علمی را پشت سر بگذارید. دانشجویان باید در سطح گواهینامه، کاردانی، لیسانس یا کارشناسی ارشد تحصیل کنند. کلیه پرستاران در هر سطح تحصیلات باید دارای مجوز باشند و دارای گواهینامه CPR باشند.

مدارج علمی رشته پرستاری که حتما باید طی کنند و آموزش ببینند

۱- گواهی پرستاری     

دانشجویان در یک برنامه گواهی پرستاری تکنیک های اصلی مراقبت از بیمار را می آموزند. برنامه های صدور گواهینامه به طور معمول دانش آموزان را برای گذراندن آزمون صدور مجوز برای تبدیل شدن به LPN یا پرستاران حرفه ای مجاز (LVNs) آموزش می دهد.

LPN چیست

یک پرستار با مجوز عملی، اصطلاحی است که همه ایالات متحده به جز کالیفرنیا و تگزاس برای ارجاع به یک پرستار اصلی استفاده می کنند. LPN معمولاً پزشکان را در کلینیکهای بهداشتی و بیمارستانها کمک می کند. LPN ها ملزم به داشتن سابقه کیفری پاک هستند و باید برنامه آموزش یک ساله را در یک مدرسه یا کالج معتبر به اتمام برسانند.

مقاطع تحصیلی رشته پرستاری
مقاطع تحصیلی رشته پرستاری
LVN چیست

LVN یا پرستار حرفه ای دارای مجوز، اصطلاحی است که معادل LPN در ایالت های کالیفرنیا و تگزاس است. دقیقاً مانند LPN، این شغل مستلزم داشتن یک GED، سابقه کیفری پاک و فارغ التحصیل شدن از یک مدرسه معتبر است.

۲- دانشیار علوم پرستاری (ASN)

درجه یک همکار در پرستاری به طور کلی حداقل نیاز تحصیلی برای RN ها محسوب می شود. این برنامه ها شامل دوره های اساسی در اصطلاحات پزشکی، مراقبت از بیمار و علوم زندگی است. دانشجویان آموزش در کلاس و آموزش بالینی را در بیمارستان ها و سایر مراکز پزشکی دریافت می کنند.

۳- لیسانس علوم پرستاری (BSN)

اگرچه برنامه های ASN آموزش کافی پرستاری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد، لیکن لیسانس تجربیات بالینی بیشتری و آموزش عمومی قوی تری را ارائه می دهد. یک برنامه BSN به دانشجویان این امکان را می دهد تا زمینه های تخصصی پرستاری، از جمله کودکان، سالمندان و پرستاری بهداشت روانی را مطالعه کنند.

۴- کارشناسی ارشد پرستاری (MSN)

دوره کارشناسی ارشد یکی از مهمترین مقاطع تحصیلی رشته پرستاری است که برای متخصصان پرستاری علاقه مند به مشاغل نظارتی در نظر گرفته شده است. پزشکان پرستار، متخصصان پرستار و مربیان پرستاری اغلب موظف به داشتن مدرک کارشناسی ارشد هستند. برنامه های MSN معمولاً روی روشهای تحقیق پرستاری، رهبری پرستاری و روند مراقبت های بهداشتی متمرکز است.

منابع

Nursing Training Programs and Requirements