موارد استفاده از شعر درمانی عنوان مقاله می باشد که در آن به بررسی بیماریها و مشکلاتی می پردازیم که باشعر قابل درمان هستند.

این مقاله در ادامه مقاله های پرستاری وظیفه مهم پرستاران، انواع پرستاری، کتاب درمانی، شعر درمانی، کاربرد شعر درمانی، تکنیک های شعر درمانی ارائه می گردد.

شعر درمانی یک روش هنری و علمی برای درمان بسیاری از بیماریها است و همچنین به عنوان یک روش پیشگیرانه از بسیاری بیماریهای روحی و روانی می تواند بکار رود. نوشتن شعر می تواند روشی مفید برای توصیف تجربیات ذهنی باشد و به پزشکان درمانی این امکان را می دهد تا فرآیندهای فکری کسانی را که درمان می کنند بهتر درک کنند.

چگونه می توان از شعر درمانی کمک گرفت

  • شعر درمانی به عنوان بخشی از رویکرد درمانی برای بسیاری از نگرانی ها از جمله شخصیت مرزی، ایده خودکشی، مسائل مربوط به هویت، کمال گرایی و اندوه مورد استفاده قرار گرفته است. 
  • تحقیقات نشان می دهد که این روش غالباً بخش مفیدی از روند درمان است. مطالعات متعددی همچنین از شعر درمانی به عنوان یک رویکرد برای درمان افسردگی پشتیبانی می کنند، زیرا بارها نشان داده شده است که علائم افسردگی را کاهش می دهد، عزت نفس و درک خود را بهبود می بخشد و بیان احساسات را تشویق می کند. 
  • محققان همچنین توانایی شعر درمانی را در کاهش اضطراب و پریشانی در افراد مبتلا به بیماری ترمینال نشان داده اند. 
موارد استفاده از شعر درمانی
موارد استفاده از شعر درمانی

درمان بیماریها با شعر درمانی

  • افرادی که دچار استرس پس از سانحه هستند، از بهزیستی روانی و عاطفی ناشی از شعر درمانی خبر داده اند. برخی از افرادی که از تروما یا ضربه جان سالم به در برده اند ممکن است در پردازش شناختی دچار مشکل شوند و در نتیجه، خاطرات و احساسات مرتبط را سرکوب کنند. از طریق شعر درمانی، بسیاری قادر به ادغام این احساسات، تغییر مجدد رویدادهای آسیب زا هستند و چشم انداز مثبت تری برای آینده ایجاد می کنند. 
  •  افرادی که اعتیاد را تجربه می کنند ممکن است شعر درمانی به آنها کمک کند تا احساسات خود را در مورد سوء مصرف مواد کشف کنند، مصرف مواد مخدر را در یک نور جدید درک کنند و مهارت های مقابله را توسعه دهند یا تقویت کنند.
  • برخی مطالعات نشان داده اند که شعر درمانی علی رغم نقایص زبانی و عاطفی مرتبط با  بیماری اسکیزوفرنی، برای افراد مبتلا به این بیماری می تواند سودمند باشد. شعر درمانی همچنین به برخی از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی کمک کرده است تا مهارت های عملکرد اجتماعی را بهبود ببخشند. 

Poetry Therapy