گرمازدگی کودکان عنوان مقاله می باشد که به شما کمک می کند علائم فرسودگی و گرمازدگی و چگونگی ایمن کردن فرزند خود را در تابستان بشناسید.

مقدمه

تابستان فصلی سرگرم کننده برای بچه ها است. مدرسه تعطیل شده است و آنها برای مهمانی ها، استخر و روزهای طولانی بازی در خارج از خانه آماده هستند. 

در میان این همه هیجان، مهم است که بدانید چگونه کودکان را ایمن نگه دارید. گذراندن زمان در خارج از خانه، تا زمانی که فرزند شما با ضد آفتاب با SPF کافی محافظت می شود، ایرادی ندارد. اما هیدراتاسیون مناسب، لباس و دوره استراحت کافی برای جلوگیری از بیماری های گرمائی مانند خستگی و گرمازدگی مهم هستند. 

موارد گرمازدگی در اواخر ژوئن تا ژوئیه هر سال و تا اوت ادامه می یابد. دکتر تروی، مدیر پزشکی کودکان در انستیتوی ارتوپدی و پزشکی ورزشی کودکان، توضیح می دهد که فرسودگی و گرمازدگی در کودکان می تواند بسیار جدی باشد. 

گرمازدگی کودکان
گرمازدگی کودکان

حالت های کودک گرمازده

پرستاران بخش کودک سفارش می کنند که کودکن بیش از اندازه در معرض آفتاب و گرما قرار نگیرند، چرا که با افزایش دمای محیط، دمای بدن کودک نیز افزایش یافته و حالت­های یک کودک تب­ دار را نشان می دهد. علائمی همانند سرخی گونه، تعرق بالا، گودی چشم و خشکی دهان و کاهش طراوات پوست در کودکان هویدا می شود. در حالت کلی باعث کم آبی بدن کودک می شود و اگر خفیف باشد باعث اضطراب، نگرانی و تحریک­ پذیری می شود ولی اگر گرمازدگی کودک ادامه دار باشد باعث کاهش شدید انعطاف پوست کودک شده و کودک از نظر قلبی عروقی دجار مشکل شده و در نهایت باعث به اغما رفتن و اختلال در هوشیاری کودک می شود.

کودکی که در اثر گرمازدگی دچار کم آبی بدن شده است، ابتدا دچار بی قراری و تحریک پذیری می شود. این کودک تشنه است و اگر آب یا هر نوشیدنی دیگری در دسترسش قرار گیرد، با ولع می­نوشد. با توجه به اینکه این کودکان ممکن است قادر به نوشیدن نباشند یا اگر هوشیار باشند، آب را با ولع بسیار بنوشند درمان آن­ها باید به دقت انجام شود.

گرمازدگی در نوزادان

گرمازدگی در کودکان با سنین پایین منجر به زردی رنگ ادرار کودک و همچنین کاهش تعداد دفعات خیس کردن پوشک می شود. کم آبی بدن نوزادان می تواند بسیار خطرناک باشد و حتی باعث مرگ کودک شود. بنابراین با مشاهده علایمی مانند تهوع، استفراغ، افزایش درجه حرارت بدن و… در کودک سریعا از یک پرستار کودک کمک بگیرید و یا او را به مراکز درمانی برسانید تا پرستاران متخصص کودکان اقدامات لازم درمانی را انجام دهند.

Know the signs of heat exhaustion and heat stroke in kids