دلایل گرمازدگی عنوان مقاله می باشد که به دنبال مقاله گرمازدگی ارائه می گردد. در این مقاله به بررسی اینکه چه چیزی منجر به عدم تحمل گرما و در نهایت گرمازدگی افراد می شود می پردازیم.

چه چیزی منجر به عدم تحمل گرما می شود

عدم تحمل گرما دلایل زیادی دارد.

دارو

یکی از شایع ترین دلایل عدم تحمل گرما، دارو است. آلرژی، فشار خون و داروهای ضد احتقان از رایج ترین ها هستند.

داروهای آلرژی می توانند با جلوگیری از تعریق از توانایی بدن در خنک شدن خود جلوگیری کنند. داروهای فشار خون و مواد ضد احتقان ممکن است باعث کاهش جریان خون به پوست شما شوند. این امر همچنین مانع از تولید عرق می شود. داروهای ضد احتقان می توانند باعث افزایش فعالیت عضلات شوند که می تواند دمای بدن شما را بالا ببرد.

کافئین

کافئین محرکی است که می تواند ضربان قلب شما را افزایش داده و متابولیسم شما را تسریع کند. این می تواند باعث بالا رفتن درجه حرارت بدن و منجر به عدم تحمل گرما شود. 

پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید هنگامی رخ می دهد که تیروئید شما بیش از حد هورمون تیروکسین تولید کند. تیروکسین بر تنظیم متابولیسم بدن شما تأثیر می گذارد. مصرف بیش از حد این هورمون می تواند باعث افزایش متابولیسم بدن شود که منجر به افزایش دمای بدن می شود. 

دلایل گرمازدگی
دلایل گرمازدگی

شایعترین علت پرکاری تیروئید

بیماری گریوز شایعترین علت پرکاری تیروئید است. این یک بیماری خود ایمنی است که باعث می شود غده تیروئید بیش از حد هورمون تیروئید تولید کند. 

اسکلروز چندگانه

مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری خود ایمنی است که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد. سیستم عصبی مرکزی از مغز و نخاع ساخته شده است. این بیماری روی پوشش محافظ یا میلین اعصاب سیستم عصبی مرکزی شما تأثیر می گذارد. 

اگر میلین شما آسیب دیده باشد، سیگنال های عصبی بدن شما قطع می شود. این شرایط می تواند به عدم تحمل گرما منجر شود.

What Is Heat Intolerance?