ماما پرستار عنوان مقاله ماست. که به شما کمک می کنید با این تخصص پرستاری و وظایف آن آشنا شوید. این مقاله در ادامه ی مقالات بیماریهای عفونی پرستاری، خطرات محیطی در پرستاری و خطر انواع هپاتیت و پرستاری آمده است.

تعریف ماما پرستار

یکی از پرهیزکارترین و پر سودترین تخصصهای پرستاری ماما پرستار یا Certified Nurse-Midwife  یا CNM پرستاری است. اگر فردی علاقه مند به سلامتی زنان و زایمان، مراقبت های قبل از زایمان و بعد از تولد هستید، تبدیل شدن به CNM یک مسیر عالی است. از آنجا که شما یک پرستار ثبت نام شده پیشرفته (APRN) محسوب می شوید، یک مسیر آموزشی خاص وجود دارد که برای شروع کار خود باید طی کنید.

وظایف

کار ماماهای پرستار (CNM) تنها تحویل نوزادان نیست، آنها کارهای بسیار زیادی انجام می دهند.CNM ها مراقبت های بهداشتی و درمانی را برای خانم ها ارائه می دهند، که ممکن است شامل برنامه ریزی خانواده، معاینات زنان و زایمان و مراقبت های قبل از تولد باشد. گرچه رویکرد آنها تا حدودی متفاوت است، از بسیاری جهات CNM مراقبت مشابهی با پزشک OB/GYN ارائه می دهند.

ماما پرستار
ماما پرستار

مهم ترین نقش

با این وجود شاید مهمترین کار آنها کمک به مادران باشد که نوزادان خود را با خیال راحت و طبیعی به دنیا بیاورند. آنها به مادران باردار کمک می کنند تا زایمان خود را مدیریت کنند و مادران و نوزادان را در حین زایمان کنترل می کنند تا از ایمنی و سلامت آنها اطمینان حاصل شود. در بعضی موارد، آنها در هنگام تولد نوزاد تحت نظارت یا با همکاری پزشکان کار می کنند.

آنها از جهات مختلفی با پرستاران زایمان و زایمان متفاوت هستند. پرستاران L&D پرستارهایی هستند که برای نظارت بر علائم حیاتی بیمار و مراقبت از مادرانی که زایمان دارند آموزش دیده اند. اما وقتی زمان زایمان فرا رسید، آنها به پزشک مراجعه می کنند.

What Is a Nurse Midwife?