کروناویروس و مبتلا شدن کودکان عنوان مقاله ما است. در این مقاله به چگونگی مراقبت کودکان در مواجه با این بیماری می پردازیم.

این مقاله در ادامه مقالات کرونا ویروس واستفاده از ماسک صورت، آموزش پرستاری سلامت روان در کرونا، نقش پرستاران در بیماری کرونا، امکانات مورد نیاز پرستاران بحران کرونا، بیماری COVID-19 آموزش پرستاری، نقش پرستاران در بحران های مثل کرونا ارائه می گردد.

مقدمه

Coronaviruses یک خانواده بزرگ ویروس است. برخی باعث بیماری در افراد می شوند و برخی دیگر باعث بیماری در حیوانات می شوند. coronaviruses انسان شایع است و معمولاً با بیماریهای خفیف، مشابه سرماخوردگی همراه است.

کسانی که به COVID-19 آلوده هستند ممکن است علائمی کمی داشته باشند. ممکن است ندانید که علائم COVID-19 را دارید زیرا آنها به سرماخوردگی یا آنفولانزا شباهت دارند.

شواهد اخیر حاکی از آن است که ویروس می تواند از طرف کسی که آلوده است اما علائمی را نشان نمی دهد، به دیگران منتقل شود. در حالی که کارشناسان معتقدند که این نوع انتقال ها در بین افراد در تماس نزدیک  اتفاق می افتد، اما مشخص نیست که تا چه حد است. این بدان معنی است که پیروی از اقدامات پیشگیرانه اثبات شده بسیار مهم است .

ابتلاء کودکان به کرونا ویروس

کروناویروس و مبتلا شدن کودکان نسبتا کمتر گزارش شده است.اگر علائم COVID-19 در کودکان مبتلا شد، بلافاصله ارتباطش را با دیگران کاهش دهید به این صورت که:

  • به مدت ۱۴ روز در خانه در اتاق مجزا قرنطینه کنید تا از انتشار آن به دیگران جلوگیری کنید.
  • اگر در یک خانواده پرجمعیت زندگی می کنید، فرد مبتلا در یک اتاق جداگانه بماند یا مسافت ۲ متری را حفظ کنید.
  • به یک متخصص بهداشت و درمان ببرید یا با مقام بهداشت محلی خود تماس بگیرید.
  • با آنها تماس بگیرید و علائم فرد مبتلا را به آنها بگویید و دستورالعمل های مراقبت را از آنها دریافت کنید.
  • سعی کنید کودکان در خانه قرنطینه باشند مگر اینکه وضع جسمی آنها انقدر بد باشد که نیازبه بستری شدن داشته باشند.
  • محیط خانه برای قرنطینه شدن بهترین گزینه برای کودکان است چون در محیط بیمارستان و دور از خانواده از لحاظ روحی محیط مناسبی نمی باشد.
کروناویروس و مبتلا شدن کودکان

کودکانی که علائم خفیف COVID-19 دارند، می توانند در تمام دوران نقاهت بدون نیاز به بستری در خانه با یک مراقب بمانند. اگر از کودکی که به COVID-19 مشکوک یا ابتلابه کروناویروس مراقبت می کنید، مهم است که توصیه های مربوط به مراقبان را دنبال کنید . این توصیه به شما کمک می کند تا از خود، دیگران در خانه خود و همچنین دیگران در جامعه محافظت کنید.

منابع

Coronavirus disease (COVID-19) Symptoms and treatment