نکات مربوط به ارشد پرستاری:

همانطور که میدانید رشته پرستاری از جمله رشته هایی است که تا مقطع دکتری ارائه می شود و در نزد همگان دارای مقبولیت و محبوبیت زیادی است. با توجه به اینکه متقاضیان این رشته روز به روز در حال افزایش است از این رو افراد خواهان پذیرش در آزمون ارشد پرستاری هستند.

لازم به ذکر است بدانید ارشد رشته پرستاری دارای گرایش های متعددی است. دانشجویان می توانند متناسب با علاقه و توانایی خود گرایش دلخواه خود را برگزینند. به عبارتی، داشتن آگاهی و اطلاعات کافی از انتخاب رشته در این مقطع امری مهم و اساسی تلقی می شود.

اهمیت ارشد پرستاری:

ارشدپرستاری یکی از رسته های مستقل علوم پزشکی است که هدف اصلی ارائه آن، بهبود سلامت افراد است. رشته پرستاری در مقطع ارشد و مقاطع بالاتر تخصصی تر می شود. افرادی که تمایل به شرکت در این آزمون دارند باید دارای روحیه بسیار بالا باشند.

فارغ التحصیلان رشته پرستاری در مقطع ارشد باید افرادی صبور و مسئولیت پذیر باشند. نکته قابل توجه این است که این افراد پس از اخذ مدرک می توانند در نقش های پیشگیری، آموزشی، مشاوره ای، مدیریتی و پژوهشی ایفای نقش نمایند.

ارشد پرستاری
نکات مهم پیرامون ارشد پرستاری:

به طور کلی، برخی از مهمترین گرایش های ارشدپرستاری عبارتند از:

·        پرستاری داخلی-جراحی

·        روان پرستاری

·        پرستاری کودکان

·        پرستاری سلامت جامعه و…

نکته: متقاضیان و علاقه مندان به این رشته به منظور پذیرش در آزمون باید به مواردی نظیر عناوین دروس و ضرایب کنکور توجه اساسی داشته باشند.

به سبب اینکه گرایش های ارشدپرستاری متنوع و مختلف است معمولا افراد برای انتخاب بهترین گرایش دچار مشکل می شوند. لذا افراد باید متناسب با علاقه و قابلیت خود گرایش مربوطه را انتخاب کنند تا بتوانند در این حیطه به موفقیت زیادی دست یابند.

چنانچه افراد می خواهند در این آزمون پذیرفته شوند باید از تمامی جزئیات و منابع آن آگاه شوند. شرکت در این آزمون مستلزم رعایت قوانینی است که دانش آموختگان باید از جزئیات آن آگاه شوند.