همه چیز درباره کنکور دکتری پرستاری:

همانطور که می دانید بالاترین مقطع در تمامی رشته های تحصیلی، دکتری آن است. رشته پرستاری در زمره رشته هایی است که متقاضیان آن روز به روز در حال افزایش است. افراد همواره تلاش میکنند به مدارک و مقاطع بالا در این رشته دست یابند. یکی از بزرگترین دغدغه علاقه مندان به این رشته شرکت در کنکور دکتری پرستاری است که برای برخی افراد دارای اهمیت اساسی میباشد.

شایان ذکر است بدانید برخی عوامل، پذیرش در آزمون دکتری پرستاری را دشوار کرده که عبارتند از:

·        عدم وجود منابع کنکور برای آزمون

·        نبود مشاوران متخصص و مجرب در این حیطه

شرایط پذیرش در کنکور دکتری پرستاری:

افرادی که در کنکوردکتری پرستاری شرکت می کنند می توانند کتاب های تخصصی ترجمه شده به واسطه اساتید مجرب را تهیه و به خوبی مطالعه کنند. وجود برخی اساتید فارغ التحصیل رشته پرستاری نیز می تواند درصد قبولی در این آزمون را برای علاقه مندان افزایش دهد.

نکته قابل توجه این است که شرکت در آزمون دکتری رشته پرستاری مستلزم دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد برخی رشته ها است. این رشته ها عبارتند از:

 رشته های آموزشی یا مدیریت خدمات پرستاری، گرایش های مربوط به پرستاری، کارشناسی ارشد هوشبری با لیسانس پرستاری و … می باشد.

کنکور دکتری پرستاری

منابع کنکور دکتری پرستاری:

به منظور پذیرش در کنکور دکتری پرستاری مراجعه به منابع ذیل الزامی است:

·        جعبه سیاه آمار و روش تحقیق در علوم پزشکی

·        کتاب جامع روش تحقیق در علوم پزشکی

·        درسنامه تستی و تشریحی آمار زیستی

·        کتاب مبانی پرستاری کوزیر در جلدهای ۱ و ۲ و ۳

·        استعداد تحصیلی

نکته: یکی از نکات مهم پیرامون کنکور دکتری پرستاری مطالعه صحیح و دقیق نکات و مطالب مربوط به آن است. افرادی که تمایل به پذیرش در این آزمون را دارند باید به مجموعه کتاب ها و جزوات و منابع معتبر مراجعه کنند.

داوطلبانی که تمایل به شرکت در آزمون دکتری پرستاری را دارند باید در نخستین گام تصمیم به این کار بگیرند و از تمامی جزئیات آن آگاه شوند. اراده و پشتکار قوی در انجام این کار می تواند موفقیت فرد در این رشته و این مقطع تحصیلی را تضمین نماید.