صفر تا صد دانشکده پرستاری:

همانطور که میدانید دانشکده پرستاری نهادی علمی در رشته پرستاری است که تحت نظر دانشگاه فعالیت می کند. در این دانشکده آموزش های مربوط به پرستار و پرستاری را به دانشجو ارائه می دهند. به گونه ای که فرد علاقه مند بتواند در این حیطه به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

لازم به ذکر است بدانید دانشجو پس از ورود به این دانشکده و گذراندن دوره های مربوطه به عنوان پرستار و کادر درمانی در بیمارستان ها و درمانگاه ها مشغول می شوند. این دانشکده ها در تمامی استان ها و در رتبه بندی های متفاوت به چشم می خورد.

ویژگی های دانشکده پرستاری:

یکی از تحولات گسترده ای که در سراسر جهان و تکنولوژی روز دنیا رخ داد. ایجاد دانشکده‌پرستاری و مامایی است. این دانشکده ها فعالیت آنها تحت نظر وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی است. نکته قابل توجه این است که این دانشکده در کیفیت عملکرد و آموزش پرستاری نقش فوق العاده ای دارد.

شایان ذکر است بدانید به هر اندازه پرستار مایل به موفقیت و پیشرفت بیشتر و مدرک معتبر تر باشد. باید در دانشکده‌های معتبر این رشته را ادامه دهد. به عبارتی، برنامه تحصیلی و آموزشی این دانشکده ها با رعایت اصول و معیارهای شورای بین المللی پرستاران و وزارت بهداشت ارائه می شود.

 دانشکده پرستاری

نکات مهم پیرامون دانشکده پرستاری:

از نکات مهم پیرامون دانشکده‌پرستاری این است که این دانشکده ها علاوه بر پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته، گاه نیز به اخذ دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته اقدام می کند. این مسئله خود از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

یکی از امتیازات برجسته دانشکده‌پرستاری این است که ایجاد این دانشکده‌ها در کیفیت آموزش پرستاری نقش بسزایی دارد. ارائه رشته های مختلف با مقاطع بالاتر در این دانشکده‌ها توانسته تاثیر بسیار زیادی در رشد و پیشرفت رشته پرستاری ایفا نماید.

به طور کلی، افرادی که تمایل به ورود و تحصیل در دانشکده‌پرستاری دارند باید بر تمامی جزئیات پیرامون آن، اصول و قواعد مربوط به آن و… آگاهی کامل داشته باشند.