در این مقاله با عنوان مشاغل پرستاران دارای مدرک کارشناسی ارشد، مشاغلی که پرستاران پس از اخذ تخصص در مقطع کارشناسی ارشد می توانند مشغول به کار شوند را خدمتتان معرفی می کنیم.

این مقاله در ادامه مقاله های پرستاری بیشترین پرستاران مورد تقاضا، پرستاری طب سنتی، طب سنتی ایرانی، انواع روش های درمانی طب سنتی، کارشناسی ارشد پرستاری و انواع مقطع کارشناسی ارشد در پرستاری ارائه می گردد.

کسب مدرک کارشناسی ارشد (MSN)، پرستاران را برای چندین نقش پیشرفته آماده می کند، که حقوق بالاتر و مسئولیت بیشتری را به همراه می آورند. به عنوان مثال، پزشکان پرستار باید MSN را در اختیار داشته باشند که واجد شرایط برای تجویز دارو باشند و به عنوان ارائه دهنده مراقبت های اولیه عمل می کند.

با مدرک MSN چه کاری می توان انجام داد

مشاغل زیر گزینه هایی را برای پرستارانی که دارای مدرک تحصیلات تکمیلی هستند، نشان می دهد. که می توانند در این زمینه ها مشغول به کار شوند.

پزشکان پرستار

پزشکان پرستار به عنوان ارائه دهنده مراقبت های اولیه عمل می کنند. آنها بیماران در هر سنی را معاینه و معالجه می کنند، غالباً متخصص هایی در زمینه هایی مانند پزشک پرستار خانواده، پزشک پرستار کودک یا پزشک پرستار مراقبت حاد هستند. آنها در مطب پزشکان، بیمارستان ها و کلینیک ها فعالیت می کنند. 

متخصص بیهوشی

متخصصین بیهوشی، پرستارانی هستند که بیمارانی را که تحت عمل بیهوشی قرار گرفته اند برای یک عمل جراحی یا یک روش پزشکی دیگر درمان می کنند. آنها قبلاً با بیماران مصاحبه می کنند تا بهترین بیهوشی را تعیین کنند، علائم حیاتی بیماران را طی یک عمل می سنجند و بیماران را پس از بیهوشی ارزیابی کنند. متخصصین بیهوشی پرستار باید حداقل دارای مدرک فوق لیسانس باشند و بیشتر در بیمارستان ها، مراکز جراحی و سایر مراکز کلینیکی کار می کنند.

مشاغل پرستاران دارای مدرک کارشناسی ارشد
مشاغل پرستاران دارای مدرک کارشناسی ارشد

پرستار روانپزشکی

 پرستاران روانپزشکی، بیمارانی را که با سلامت روانی یا اختلالات روانی روبرو هستند، درمان می کنند. آنها شرایط سلامت روان را تشخیص می دهند، برنامه های درمانی را تهیه می کنند و داروها را برای بیماران تجویز می کنند. پزشکان پرستار روانپزشکی مدرک فوق لیسانس را می گذرانند و بسیاری از آنها در بیمارستان ها یا مراکز بالینی فعالیت می کنند.

پرستار خانواده

پرستار خانواده با ارائه خدمات مراقبت های اولیه از بیماران از زمان کودکی تا بزرگسالی مراقبت می کنند. آنها مشکلات پزشکی مزمن و حاد را درمان می کنند، غربالگری سلامتی ارائه می دهند، شرایط پزشکی را معالجه می کنند و دارو تجویز می کنند. بسیاری از پرستار خانواده در مطب پزشکان مشغول به کار هستند.

ماماهای پرستار

ماماهای پرستار مراقبت های بهداشتی و باروری زنان را برای بیماران از جمله مراقبت های قبل از زایمان انجام می دهند. آنها برای زایمان نوزادان و کمک به جراحان در سزارین آموزش می بینند. ماماهای پرستار باید مدرک فوق لیسانس بگیرند. آنها در مطب پزشک، پزشک خصوصی یا بیمارستان فعالیت می کنند.

۴ Types Of Masters Degrees In Nursing