نقش پرستاران در بیماری کرونا عنوان مقاله ما است. ما در این مقاله سعی داریم نقش پرستاران را در کنار بیماران کرونایی بپردازیم.

این مقاله در ادامه ی مقالات مراقبت های پرستاری کرونا و روش های پیشگیری و محافظت در برابر بیماری COVID-19 و پرستار خود بودن علیه کرونا ویروس آمده است. مطالعه ی این مقالات نیز برایتان مفید خواهد بود.

آیا آزمایشی برای تشخیص ویروس COVID-19 وجود دارد ؟

نمونه گیری از مخاط و بزاق دهان

اگر پزشک یا پرستار شما را مشکوک به COVID-19 تشخیص دهد، ممکن است نمونه ای از داخل بینی و احتمالاً دهان شما را گرفته و آن را برای آزمایش به آزمایشگاه بفرستد. اگر سرفه می کنید، ممکن است نمونه ای از مخاط را نیز آزمایش کند. این آزمایشات می تواند به پزشک شما کمک کند تا تشخیص دهد که مبتلا به COVID-19 هستید یا بیماری دیگری دارید.

آزمایش خون

آزمایش خون از فردی که COVID-19 دارد، با گذشت زمان، این آزمایش می تواند به متخصصان کمک کند تا بدانند که چگونه بسیاری از افراد آلوده شده اند بدون اینکه آن را بدانند. این تست هنوز در همه جا موجود نیست. کارشناسان همچنین از آزمایش خون استفاده می کنند تا بررسی کنند که آیا فردی که مبتلا به COVID-19 بوده است می تواند دوباره آن را دریافت کند یا خیر.

نقش پرستاران در بیماری کرونا

در بعضی از مناطق، آزمایش کردن همه افرادی که احتمالاً در معرض ویروس هستند، ممکن نیست. اگر پزشک شما نتواند شما را آزمایش کند، ممکن است به شما بگوید که در خانه بمانید و از افراد دیگر دوری کنید و اگر علائم شما بدتر شد تماس بگیرید.

چگونه COVID-19 درمان می شود ؟

هیچ درمان خاصی برای COVID-19 شناخته نشده است. اما بسیاری از افراد که مبتلا می شوند با ماندن در خانه بهبود پیدا می کنند و نیازی به پرستار متخصص و بستری شدن در بیمارستان ندارند. اما ممکن است افرادی با علائم جدی یا سایر مشکلات سلامتی نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته باشند

● بیماری خفیف

بیماری خفیف یعنی بیمارانی که نشانه هایی مانند تب و سرفه دارند، اما مشکلات تنفسی ندارد. بیشتر افراد مبتلا به COVID-19 دارای بیماری خفیفی هستند و تا زمانی که بهتر شوند می توانند در خانه استراحت کنند. معمولاً حدود ۲ هفته طول می کشد، اما برای همه یکسان نیست.

قرنطینه خانگی تا زمانی طول می کشد که پزشک یا پرستار به شما بگویند بازگشت به فعالیتهای عادی خود بی خطر است. قرنطینه خانگی به معنای جدا ماندن از افراد دیگر، حتی افرادی است که با آنها زندگی می کنید. تا زمانیکه آزمایش کرونا شما منفی باشد (نشان می دهد که ویروس دیگر در بدن شما نیست).

● بیماری شدید

اگر شما مشکل تنفسی دارید، شما ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان و احتمالا در بخش مراقبت های ویژه (“ICU” نیز نامیده می شود) داشته باشید. در حالی که آنجا هستید، به احتمال زیاد در یک اتاق قرنطینه ویژه قرار خواهید گرفت. فقط کادر پزشکی در اتاق مجاز به رفت و آمد خواهند بود و آنها مجبور به پوشیدن لباس مخصوص، دستکش، ماسک و محافظت از چشم هستند.

پزشکان و پرستاران می توانند تنفس و سایر عملکردهای بدن را کنترل و پشتیبانی کنند. ممکن است شما به اکسیژن اضافی نیاز داشته باشید تا بتوانید به راحتی تنفس کنید.

نقش پرستاران در بیماری کرونا و کادر پزشکی مراقبت از بیماردر شرایط بسیار سخت است.

منابع:

Patient education: Coronavirus disease 2019 (COVID-19) overview (The Basics)