دکتری پرستاری عنوان مقاله ما است. در این مقاله به تعریف دکتری پرستاری و الزامات آموزشی برای این دکترا و پیش نیازهای آموزشی آن می پردازیم.

این مقاله در ادامه مقاله های پرستاری بیشترین پرستاران مورد تقاضا، پرستاری طب سنتی، طب سنتی ایرانی وانواع روش های درمانی طب سنتی ارائه می گردد.

دوره دکترا این رشته، بیشتر بر پژوهش متمرکز است و دوره های آن در اصول تحقیق علمی پیشرفته، تجزیه و تحلیل داده ها و سنجش آماری است.

این دوره به طور کلی در یک پایان نامه و پروژه تحقیقاتی اصلی به اوج خود می رسند.

دکتری پرستاری کیست

 کسی است که دکترای فلسفه را در رشته پرستاری به اتمام رسانده است. مدرک دکترا بالاترین سطح تحصیلی است که یک پرستار می تواند بدست آورد. متفاوت از مدرک دکترای عمل پرستاری (DNP)، که تمرکز آن روی تمرین بالینی پیشرفته است، دوره pHD، در برنامه پرستاری یک مدرک تحقیقاتی است که پرستاران را برای انجام تحقیقات مهم پزشکی آماده می کند که باعث پیشرفت کلی حرفه پرستاری می شود.

الزامات آموزشی

دکتری در برنامه پرستاری به عنوان یک ترمینال شناخته می شود، به این معنی که بالاترین سطح آموزش حرفه پرستاری است. قبل از ورود به دکتری، پرستاران باید لیسانس علوم پرستاری (BSN) را بگذرانند و آزمون NCLEX-RN را پشت سر بگذارند. در بعضی موارد متقاضیان دکتری پرستاری نیز باید مدرک کارشناسی ارشد پرستاری (MSN) را گذرانده، که یک آموزش پیشرفته در پرستاری را با دوره های فارماکولوژی، پاتوفیزیولوژی و کلینیک فراهم می کند.

پیش نیازهای آموزشی

شرایط لازم برای تکمیل دوره دکتری در رشته پرستاری کمی متفاوت خواهد بود. دانشگاه هایی که دکترا ارائه می دهند در قالب های کلاس های سنتی و آنلاین و ترکیبی است که دوره های حضوری را با دوره های آنلاین تلفیق می کند.

در برنامه آنها روش های زیر انجام می گیرد:

  • روشهای تحقیق کمی پیشرفته
  • روشهای تحقیق کیفی
  • روشهای آماری پیشرفته برای تحقیقات پرستاری
  • طراحی و روش مطالعه پیشرفته
  • سیاست پیشرفته بهداشت و مشاوره
  • رهبری تیم تحقیقاتی

منابع

?What Is a Ph.D. Nurse