فواید ورزش بارداری برای نوزادان عنوان مقاله می باشد. در این مقاله به تاثیرات مثبتی که ورزش کردن مادران باردار بر روی نوزادان می گذارد می پردازیم.

این مقاله درادامه مقالات آموزش پرستاری رهبران مراقبت های بهداشتی، فواید ورزش برای مادران باردار و ورزش در دوران بارداری ارائه می گردد.

فواید پیاده روی، شنا یا رقصیدن در دوران بارداری به سلامت بدن شما ختم نمی شود. ورزش به همان اندازه که در سالهای بعد از زایمان برای شما مناسب است برای کودک شما نیز مفید است. بیشتر مطالعات اولیه درباره تأثیرات طولانی مدت روال تمرین مادران بر روی موشها انجام شده است. نتایج برای انسان نیز امیدوار کننده است. در این فرصت چند مورد از مزایای بالقوه ورزش در دوران بارداری برای کودک شما را متذکر می شویم.

مزایای ورزش برای نوزادان

کاهش شانس ابتلا به دیابت

در یک مطالعه مشخص شد که موش هایی که به دلیل ورزش مادران به دنیا می آیند حساسیت بهتری به انسولین دارند.

تقویت سلامت مغز

 مطالعه دیگری در مورد موش های حامله ای که ورزش داده شده اند نشان داد که فرزندان موش های فعال تر مستعد ابتلا به عصب زدگی نیستند (تغییراتی در مغز که می تواند منجر به بیماری آلزایمر شود). 

فواید ورزش بارداری برای نوزادان
فواید ورزش بارداری برای نوزادان

BMI پایین

هنگامی که موش ها در دوران بارداری ورزش می کردند، محققان دریافتند که نوزادان آنها کمتر مستعد چاقی و دیابت هستند. علاوه بر این، مادرانی که رژیم غذایی سالم و عاری از چربی داشتند همان تأثیر را دیدند.

قلب سالم

یک گروه از محققان که به نوزادان انسانی نگاه می کنند، کشف کردند که یک روال منظم تمرین در دوران بارداری به کاهش ضربان قلب جنین ها در حاملگی ۳۶ هفته کمک کرده است (نکته خوبی است، زیرا ضربان قلب بالاتر می تواند نشانه پریشانی جنین باشد). در سال ۲۰۱۴، آنها این مطالعه را در مورد نوزادان تا ۱ ماهگی دنبال کردند و دریافتند که اثرات ورزش مادر پس از تولد هنوز در ضربان قلب نوزادان قابل مشاهده است. 

۱۳ Benefits of Exercise During Pregnancy