خطر تشعشعات در پرستاری عنوان مقاله ی ما می باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد مشکلات پرستاری در محیط های پر خطر صحبت نماییم. این مقاله در ادامه ی مقالات، خطر خشونت برای پرستاران، شناخت برخی خطرات محیطی پرستاری، خطرات محیطی پرستاری، خطرات محیطی در پرستاری ، خطر انواع هپاتیت و پرستاری ، بیماری های عفونی پرستاری آمده است.

خطرات اشعه

قرار گرفتن در معرض تشعشع یونیزه با خصوصیات جهش زا و تراتوژن همراه است که منجر به افزایش خطر سقط جنین، مرده زایی و سایر پیامدهای تولید مثلی منفی و همچنین سرطان هایی مانند لوسمی میلوژن، استخوان و سرطان پوست می شود.

پرستاران در حالی که با بیمارانی که تحت رادیوگرافی قرار گرفته اند در ارتباط مستقیم هستند و خدمات رادیولوژی را برایشان انجام می دهند، همچنین در حین مراقبت مستقیم از بیمارانی که تحت آزمایش پزشکی هسته ای و کاشت قرار گرفته اند، در معرض اشعه یونیزه کننده قرار دارند. و این مسئله بسیاری از پرستاران را با بیماری های ناشی از اشعه قرار می دهد.

افرادی که در معرض خطر هستند

پرسنل و پرستاران در بخش هایی که اشعه X قابل حمل انجام می شود (به عنوان مثال، اورژانس، مناطق جراحی، بخش مراقبت های ویژه) اغلب ناخواسته در معرض اشعه قرار می گیرند. اگرچه نظرات محققان با تعیین مقدار تابش خطرناک تفاوت دارند، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سطح پایین می تواند آسیب بیولوژیکی ایجاد کند.

استاندارد OSHA برای تشعشع یونیزه برای محافظت از پرستارانی که تحت پوشش کمیسیون تنظیم هسته ای نیستند طراحی شده است و میزان قرار گرفتن در (یک سال) در سه بازه تعیین شده است. کمیسیون مشترک اعتباربخشی سازمان های مراقبت های بهداشتی مقرر می کند که بیمارستان هایی که تجهیزات رادیولوژی دارند از نظر پزشک دارای یک پزشک باشند.

از این رو مراقبت از پرستاران و پرسنلی که با تشعشعات سر و کار دارند ضروری می باشد.

Nursing Health, & Environment: Strengthening the Relationship to Improve the Public’s Health.