خطرات محیطی پرستاری عنوان مقاله ی ما می باشد. در این مقاله با برخی خطرات مهمی که پرستاران در معرض آن قرار آشنا می شوید. این مقاله در ادامه ی مقالات خطاهای پرستاری ، انواع خطاهای پرستاری ، چند خطای پرستاری ، خطرات محیطی در پرستاری ، خطر انواع هپاتیت و پرستاری ، بیماری های عفونی پرستاری آمده است. امیدواریم این مقالات را نیز مطالعه نمایید

قرار گرفتن در معرض سمی

برخی از مطالعات خطرات و سمیت داروهای سمی را به پرستارانی که با آنها در ارتباط هستند را اثبات نموده است. این عوامل با اثراتی چون مواد جهش زا، تراتژن ها و سرطان زا خود را نشان می دهند. همچنین با عوارض جانبی مانند سوزش پوست، چشم ها و غشاهای مخاطی یا واکنش های آلرژیک حاد همراه بوده اند. گاهی ترکیب اشتباه یا هر خطایی باعث می شود پرستاران در معرض این خطرات قرار گیرند. دستورالعمل ها و توصیه های لازم توسط چندین انجمن حرفه ای برای استفاده ایمن از این موارد جمع آوری شده است.

خطرات محیطی پرستاری
خطرات محیطی پرستاری

معرفی چند مورد خطرناک از مواد سمی

اکسید اتیلن معمولاً در بیمارستان ها برای استریل کردن وسایل پزشکی و مواد حساس به گرما استفاده می شود و ممکن است پرستاران در مناطق مرکزی، خدمات جراحی و مناطق مراقبت از بیمار با آن روبرو شوند. مستند شده است که این عامل دارای خواص سرطان زا، جهش زا و تراتوژنیک است. این بیماری همچنین با تحریک دستگاه تنفسی، اثرات سیستم عصبی مرکزی و سوختگی های شیمیایی همراه است (وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی ایالات متحده، ۱۹۸۸). OSHA دارای استانداردی است که برای محافظت از افراد در معرض اتیلن اکسید ساخته شده است.

قرار گرفتن در معرض گازهای بیهوشی بی حس کننده ممکن است در اتاق عمل، زایمان و اتاقهای بازیابی اتفاق بیفتد. قرار گرفتن طولانی مدت در برابر این عوامل با افزایش خطر ابتلا به اختلالات کلیوی (متوکسی فلوران) و کبدی (هالوتان) همراه بوده و همچنین سقط های خود به خود و ناهنجاری های مادرزادی (اکسید نیتروژن) در پرستاران در معرض این مواد بیشتر دیده می شود. هیچ استانداردی از طرف OSHA برای گازهای بیهوشی منتشر نشده است، با این حال، موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH) محدودیت های مواجهه با اکسید نیتروژن و ترکیبات هالوژنه را توصیه کرده است.

Nursing Health, & Environment: Strengthening the Relationship to Improve the Public’s Health.